Välkommen till USA!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ojoj…vilket vänligt bemötande…hmmm…
Jag skulle ALDRIG våga svara emot som den här mannen gjorde! Hur dumma frågor de än frågar så svarar man när man vill komma in i landet. I tullen i Miami har jag först vid passkontrollen fått ge ingående svar på var i Sverige jag kommer ifrån, vad mitt gymnasium hette, om jag gått på college och i så fall var - allt för att tulltjänstemannen tyckte att min engelska var alltför god för en turist. (Att jag lärt mig det mesta av min engelska genom TV, som jag sa, ville han inte tro på). 20 m senare stod två tulltjänstemän/poliser och kontrollerade innan man hämtade väskorna. De ville veta vad jag jobbar med. När jag sa "förskollärare" fick jag bara gå vidare. Så kan det vara. Fy så nervös jag var för det är läskigt att bli utfrågad och jag visste redan innan resan att kontrollerna i USA är hårda.
Men hemskheter….hur slutar allt? Åkte han in???Jag hörde inte att han hotade överhuvudtaget…gjorde han det?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Jag förstår faktiskt inte varför vissa måste tjafsa emot så mycket när folk försöker göra sitt jobb. Poliserna är sakliga och mannen flippar ut för ingenting. Varför inte bara svara? Man kan tycka det är hur löjligt som helst men man börjar inte käfta emot.
Det är tufft och riskfyllt att hålla på med säkerhet. Kan ni tänka er vilken press gränsvakterna har på sig? Det finns ingen stämpel i pannan på de som smugglar droger/människor/vapen och om man har rent mjöl i påsen så svarar man snällt på dumma frågor och sen går man vidare.
Jag har också blivit utfrågad och i samband med resor så måste man ibland bli visiterad eller få sin väska kollad. Om man skulle börja skrika och bete sig som en idiot för att man inte "ser ut som en terrorist" och de ändå följer reglerna som kommer med yrket… då förtjänar man de problem som medföljer.

Jag har aldrig haft problem i USA.Man ska bara svara på alla frågor høvligt och ordentligt,så går det alltid bra.
Jag har bott och har arbetsvisum till USA,men aldrig støtt på problem med något.

… ar det bara jag som tycker att det ar konstigt att personen lyckats spela in hela konversationen. Till och med efter att denne blivit visiterad och fangslad?
Att dessutom tulltjanstemannen har samma amplitud i inspelningen, tyder det pa att inspelningsaparaten lag mitt imellan personerna…
---

Jag brukar också alltid vara skeptisk till sånna här videosnuttar…man vet aldrig vad som ligger bakom och det är alltd svårt att veta hur autentiska de är.
Jag har rest genom Sovjetunionen då det ännu fanns en sådan. Det var tider det! Detta är rena barnleken i jämförelse.
När jag en gång lämnade Canada, fö, hade jag köpt med mig stora metallburkar med kaffe, eftersom kaffet på den tiden var så mycket dyrare i Sverige.
-Enjoy your coffee! sa kontrollanten och släppte förbi mig. Men det var innan 11e sep.
I Indien har jag blivit av med ett och annat föremål av säkerhetsskäl. Som flasköppnare, konservbrytare, en kompass, fällkniv etc. Jag har alltid misstänkt dessa kontrollanter för att lägga rabarber på sådant de sedan kan sälja på den öppna gatumarknaden för begagnade prylar som snotts från turister. . .
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
HU, Jag minns sist jag var i USA och min son var 1 år. det var strax innan 11 september. Problemet då var att det var Mul o klöv sjuka i Europa. Jag hade en obruten förpackning med välling, både vacumförpackat+ i originalkartongen. Yoggi,frukt mm tod de ju rubbet, men jag stod och tjabbade med dem säkert i en halvtimme om vällingen. Givetvis var det en "rejäl" stor bask kvinna som tullare…Till sist gav de med sig och jag pustade ut. Ska åka till USA nästa sommar och barnen är stora så förhoppsningsvis slipper man den hårda kontrollen och jaag kommer deffinitivt inte ha med mig något som kan skapa diskusioner. Kaffe hade ju varit fint o ha med sig…..

#9 Kop Dunkin Doughnut kaffe, det ar battre an Gevallia..
---