flygresor till usa
jag spenderade flera timmar igår med att söka upp bra flygstolar till usa. den resan som vi planerade att köpa kostade 14.700:-.
idag när min man kollade så hade de höjt priset på resan med mer än 2000:-
är det vanligt att de höjer priserna på flyg kring jul? när brukar det vara billigast att boka biljetter?

Det där är 10 000 kr frågan. :)
Att priserna höjs krng storhelger är nog mycket vanligt. Då folk reser som mest är ju priserna dyrast. Efterfrågan som styr. Generellt sett så är det nog billgast att vara ute i extremt god tid (månader) eller så ha is i magen och hoppas på att det dyker upp en sista minuten.
/Oskar
Otur. Vi fick biljetter för ca 5000 kr tur och retur till Miami i april i år.

nu glömde jag ju skriva vilken tid vi ska åka. =)
slutet på april till mitten av maj.
Vi köpte våra biljetter i januari/februari. Vart i USA ska ni? Det blir ju dyrare ju längre man ska/fler mellanlandningar. Vi åkte med Air France och var nöjda.

från köpehamn till seattle.
hem från l.a till köpenhamn.
vill helst ha en mellanlandning. vi åker med en fyraåring så så kort restid som möjligt. =)
Har ni sökt resan via www.supersavertravel.se? Där finns det exempel på resor under 6000 kr per person. Med mellanlandning på Island, dock.

på den sidan kan man tyvärr inte välja annan hemreseort, har varit inne och kikat där tidigare.
Men om ni beställer dit-och hemresan separat då?

det blir oftast mycket dyrare, men tåls absolut att kollas upp.

blev bokat idag. hittade resa för 14.500:- köpenhamn-seattle l.a-köpenhamn.
tyckte det var snuskigt billigt.
Det ÄR det! Så skönt att ha bokat! ^^

ja verkligen. men nu har man ju fått fjärilar i magen över resan istället och en massa planer. herregud, hur ska man stå ut egentligen? det är ju evigheter tills dess. D:

Lyllo dig som ska ut och resa! :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan tipsa om att söka flygresor via www.skyscanner.se Har bokat resa via supersavertravel från Köpenhamn till Denver, men det var alltså billigare att söka via skyscanner än att söka på supersavertravel. Är supernöjd. Fick tag i biljetter för 6100:-/pers inkl konkursskydd. Bara en mellanlandning på Island.
Bokade så vi har möjlighet till en övernattning på Island och ett besök på Den Bkå Lagunen……. Åh vad jag längtar.