Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 2636 ggr
Naiz
2011-08-07 18:06
0

varmt i vinter

Hej alla!

Någon som har koll på vart jag ska resa?
Jag vill resa i januari/februari till ett varmt ställe där man kan sola och bada :)

Har aldrig vart utomlands och har inte så stor koll på vart det är varmt. Googlade lite men hittade inte vad jag sökte..

Tacksam för svar :)

Oskar
2011-08-07 22:24
0

Härligt med en resa till solen! Finns ju mängder av platser där det är varmt i januari/februari så vad man ska rekommendera beror ju lite på hur länge du ska vara borta, hur mycket pengar du vill lägga på resan samt vad du har för intressen. Ska det bara vara sol och bad eller planerar du att göra utflykter eller kanske shoppa?

Oskar

Naiz
2011-08-08 19:37
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna gång blir det bara sol och bad. Eller ja, lite upptäcka blir det väl alltid :) men mestadels framför poolen hade vi tänkt :)

Resan får väl helst inte gå över 10-15.000 för två personer, en vecka hade vi tänkt. Men så klart vill vi ha det så billigt som möjligt men ett bra hotell med bra mat och pool. :)

Oskar
2011-08-13 11:03
0

Hmm…i januari kanske det kan vara svårt att hitta riktig värme för 7500 kr per person. I medelhavet tror jag att det är på gränsen till badbart. Kanske att Egypten är tillräckligt varmt, eller möjligen Kanarieöarna. Fast allt beror ju på vad man menar med varmt. Om man nöjer sig med typ 18 grader i vattnet så finns det nog en hel del platser.

[FruStein]
2011-08-16 19:53
0

All Inclusive i Egypten, om ni har en tight budget.

Naiz
2011-08-16 21:40
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 nej jag är så mesig så jag badar inte om det är under typ 23 haha. Men vi satsar nog på att bada i pool :) Så länge det är tillräckligt varmt för att ligga och sola är jag nöjd :)

Eller så får vi satsa på en äventyrsresa i vinter och en solsemester framåt sommren :)

#4 tack för tipset :)