Grekland, resfeber
På måndag ska jag och min svärfamilj åka till Lefkas, Grekland. Jag är lite orolig över hur läget kan vara där nere - rent ekonomiskt. Är det någon här som vet? Och är det någon som har tips på en sevärdhet eller en grym restaurang man bara måste besöka?

Är inte så insatt i ekonomiska läget i Grekland. Kan dock inte tänka mig att läget är så allvarligt att man inte ska resa dit. Det är ju inte Afrika vi talar om utan Europa. :)
Här kanske du kan hitta lite schyssta restauranger:
http://www.tripadvisor.com/Restaurants-g189460-Lefkas_Ionian_Islands.html
Oskar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nä, hoppas det. Med allt prat om konkurs och allting blir jag lite orolig bara :) GRYM länk, tack!

Äh vi får väl hoppas att hela Grekland inte går i konkurs just när ni är där. :-)
Du får komma tillbaka hit sen och berätta hur resan var!
Var på Lefkas för ett antal år sedan. Nästan varje dag tog vi bilen till stränderna Kathisma eller Katsiki, vilka var riktiga paradisstränder med härliga vågor. Det var också en jättemysig trä-turistbåt man kunde ta en dagstur med runt vattnet runt ön med ett par som hade själv byggt båten. Jag tror att båten hette Ayesha eller något liknande Ha det kul!

Oroa dig inte för mycket om Greklands konkurs, tror jag. Ett litet avsnitt jag skrev om den grekiska ekonomin.
#4 Träbåt låter fint,ska jag försöka få resten av resande med på! Tack!