Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1400 ggr
[Traveller]
0

Indonesien

När man söker efter flygbiljetter till Indonesien så blir man överaskad över det låga priset,7200 sek med Turkish airlines och från 8300 med KLM och liknande.Detta gäller Göteborg - Jakarta efter 15 januari 2012.

Men nu kommer det roliga/underliga,om man samtidigt lägger in en inrikesresa med flyg från Manado på Sulawesi till Jakarta för att slippa den långa båtresan eller bussresan när man ska hemåt utan ha tid för att luffa så länge som möjligt då får man en liten överaskning.Priset för den inrikesflygningen blir ca. 22000 sek om man bokar hemifrån på en nätbokning.Märkligt att ta sig T/R Jakarta för 8000 sek emedan en inrikes enkel med Garuda läggs in till ett sammanlagt pris på 30000 sek.

Är det någon här som har erfarenhet av Indonesien resor och varför priset galloperar på detta vis?Troligen så köper man den här biljetten Manado - Jakarta lokalt till ett helt annat pris men jag har blivit nyfiken över kombinations priset.

Vore tacksamt och roligt att få svar på,ha det.

Oskar
0

Fast när jag sökte så kostade biljetten runt 2000 kr. Kan det vara så att just den tidpunkten du vill flyga så är alla, eller nästan alla, biljetter slut? Och att det pris du fick var för typ lyxklass eller att de kickar ut någon som redan bokat?

Oskar

[Traveller]
0

Hej Oskar,jag sökte flygning från Manado i början av Mars runt den/mellan 5 o 10/3 för att vara nån dag i Jakarta innan hemflyg.Det är möjligt att det som erbjuds är någon slags första klass historia o att ditt pris mer harmonerar med vad det ska kosta.Sökte du enbart sträckan Manado-Jakarta fritt ifrån utresan?

Indonesien som sådant är ju fullt av båtluff o tågluff o bussluff något som brukar ta tid osv. därför känns det bra att vid vägs ände på norra Sulawesi bara lyxa med flyg bakåt.

Oskar
0

Det här är vad jag hittade:

http://www.kayak.se/flights?ispredir=true#MDC-JKT/2012-03-08

Det var väl nått sånt du var ute efter?

Oskar

[Traveller]
0

Exakt,jag provsökte på kayak efter en fristående biljett inrikes och fann det som du visat.Tack.

Brukar du boka flygdelsträckor separat hemifrån och betala direkt?

Oskar
0

Vad bra att du hittade den också!

Jag bokar alltid flygsträckor separat…tycker jag får bättre koll då på exakt vad det är jag bokar. Fast kanske man kan få lägre priser om man bokar allt på en gång? Tror dock inte det.

Oskar