Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1387 ggr
Torreador
2011-05-04 11:06
0

Tips Paris

Hej på er

Jag och min dotter på 16 år ska åka till Paris en vecka i mitten på maj. Självklart ska vi passa på att se Notre dame, Eiffeltornet osv, sacre ceur osv.

Men jag tänkte att ni kanske har lite andra tips på mysiga ställen, cool shopping, vackra platser eller annat som man bör se när man är i Paris.

Sådant som inte de "vanliga turisterna" (som jag) tänker på.

Jag har varit i Paris ett par gånger förut men bara weekend och då varit och sett de typiska ställena (som ovan tex) men min dotter har inte varit där så vi tar det igen :-)

Alla tips tas tacksamt emot!! :-D

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2011-05-04 11:08
0

Suck, en fråga till. Min dotter sitter brevid och hon undrar om de har åldersgräns för att köpa cigaretter och om de är billigare än här hemma…

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

[mysvensk]
2011-05-04 11:13
0

Parc Asterix som ligger en bit utanför är helt fantastiskt (det går bussar dit), ett bättre alternativ än disneyland.

Louvren är ju ett måste!

Versailles likaså.

Vandra runt i Mont Martre är helt fantastisk, udda shopping, fina ställen

Har varit där rätt många gånger så har du frågor är det bara att fråga

Torreador
2011-05-04 13:56
0

Tack för tipsen. Louvren är jag tveksam till men Versailles blir det nog. Och ABSOLUT Mont Martre… det minns jag från när jag var där och jag älskade det!!

Vi ska bo på Meridional Hotel

2.0 of 5

14 Rue du Docteur Heulinhttp://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d269272-Reviews-Meridional_Hotel-Paris_Ile_de_France.html
Tror det ligger nära Mont Martre (?)
Någon tips på några MÅSTE resturanger eller MÅSTE caféer eller annat mys?

Oskar
2011-05-05 11:37
0

Ah Paris har jag bara varit i ett par dagar…och då hann jag bara med att göra alla de där standardsakerna…så kan inte hjälpa dig med mer "genuina" tips.

AndersE
2011-05-07 14:04
0
Torreador
2011-05-07 23:19
0

Har läst den :-) Fick lite bra tips där och lite annat att tänka på! Tackar :-)