Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 2988 ggr
Karmatarerskanise
2010-12-10 23:32
0

Phuket

Vill bara berätta att jag i mitten av Januari ska till Phuket/Thailand 2 veckor med min mamma. Blir första gången för mig.

Ska bo en vecka på Kata beach, och en i Phuket Town. Tyvärr hoppar vi Bangkok, då mamma tycker det är alldeles för varmt där då. Och jag tror knappt jag överlever vid stranden heller. Men jag måste se landet en gång! Vet att jag missar mycket när jag inte ska resa i landet, men jag är glad fär det "lilla" :) Är redan spänd och nervös.

Vi ska flyga med en "dubbeldäckare", det blir också första gången. Ska sitta på upper deck. Flygning är inget jag ser fram emot. Har blivit så feg nu på "äldre" dar.

Tack för mig :)

Oskar
2010-12-11 12:01
0

Härligt att komma iväg till solen och värmen! Aldrig varit i Thailand själv men det måste ju vara ett schysst land med tanke på hur många som reser dit.

/Oskar

[Malin]
2010-12-19 23:31
0

Guud vad härligt det lät! Vem vet? Du kanske blir helt störtförälskad att du ändå åker tillbaka och kan se Bangkok vid ett annat tillfälle? :)

Bitte-n
2011-01-10 00:45
0

Åh, Thailand är underbart. Första gången man är där så tycker jag nog att det är ganska bra att inte åka runt en massa.. Ta lite utflykter runt Phuket kan vara lagom o så någon båtutflykt, de får ni ju inte missa.. Bangkok kan du ta en annan gång. Härlig stad tycker jag, mycket shopping :))
Vi har också åkt dubbeldäckaren, vi satt också på övre däck, kostade mycket extra, men var värt varenda krona. Jag är otroligt flygrädd, gillar inte start o landning, men jag måste säga att jag inte märkte så mycket av varken start eller landningen på detta stora plan. Du kommer att få en underbar resa. Skönt slippa från detta tråkiga väder som vi har här.

Önskar dig en trevlig resa.
Berätta gärna när du kommer hem om vad du tyckte om det.

Karmatarerskanise
2011-01-10 00:47
0

#3 Tack för ditt inlägg :) Lugnade mig litet! Och vi ska definitivt åka på en båtutflykt, bara vi hittar båt med tak.

Åker på onsdag, nerverna är igång :P

Bitte-n
2011-01-10 01:04
0

# 4 Åh redan på onsdag.. Va härligt.. Jag har ett par veckor till innan vi åker.. Längtar som attan.. Vi ska åka till Singapore o va där ett par dagar, den blir det nog Bali, Gilli öarna, Kuala Lumpur o sen avslutar vi i Hongkong.. Ska vara iväg en månad… låter länge, men jag är rädd att det är för kort tid för allt det man vill göra.. Enda molnet som är på min himmel just nu är alla inrikesflygen som vi måste ta för att åka mellan de olika ställen… Phu… men det löser sig alltid :)

Vart i från åker ni?? Såg att du verkar bo i Helsingborgs trakten så då förmodar jag att ni tar tåget ner till Kastrup.

Karmatarerskanise
2011-01-10 01:08
0

JAg bor i Helsingborg ja :) Tar först båten över sundet, sen tåget till Kastrup. Vi kommer åka i gooood tid med tanke på alla störningar som det varit i trafiken, även om det nu börjat blir bättre.

Er resa låter riktigt spännande :)

Bitte-n
2011-01-10 01:17
0

Visst ja, ni har ju båtarna som går, tänkte jag inte på. Man tar ju oftast tåget till Köpenhamn numera, inte så ofta man åker färjan. Tyvärr..
Ja för tusan, det är bättre att få sitta på Kastrup o vänta nån timme extra än att man blir sen o kanske missar flyget pga oväder o annat skit.. Jo, men man vet aldrig, de kan va strömavbrott eller va man ska kallar de för.. Var ju mycket sånt nu i höstas i Hässleholm, fast de verkar till att sköta tågtrafiken lite bättre i Danmark..

Ja jag hoppas att vår resa blir bra.. Skönt att slippa detta vädret i a f..
Nahe, nu ropar sängen.. ögonen går i kors här.. :)

Ha de gott o än en gång, trevlig resa :)

Karmatarerskanise
2011-01-10 01:25
0

Sov gott! Jag ska försöka, men tänker så mycket på resan att det är svårt att sova :P Och tack!

Emelie
2011-01-10 20:42
0

Åh vad underbart. Vad kul! Jag älskar verkligen Thailand helt sjukt mycket.

Men det är ju inte så varmt i Thailand nu? Jag känner en del folk i Thailand, och de går runt med tjocktröjor just nu för att inte frysa! ;)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Karmatarerskanise
2011-01-10 20:44
0

#9 Högsäsongen börjar nu. I phuket är det aldrig kallt heller som det kan vara i norra.

Emelie
2011-01-10 20:48
0

#10 Ja det vet jag, men det är alltid varmast i Thailand under våran sommar. När jag var nere i juni var det ca 38 grader varmt. De svalaste månaderna är november-februari.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Karmatarerskanise
2011-02-01 22:06
0

#11 I phuket regnar det som mest under juni månad, ca 25 regndagar.

Nu är jag i alla fall tillbaka :)
Är glad att jag gjort tresan, men kommer inte åka dit igen. Var inte som jag väntade mig. Var för stora kontraster mellan turism och den inhemska befolkningen. Var för varmt för mig också, men det visste jag ju redan innan ;) Råkade även ut för någon insekt som under en natt gav mig närmare 40 bett på underbenen som allesammans blev kraftigt inflamerade så jag åkte på en antibiotikakur och antihistaminkur och till och med fick sömntabletter. Var ett rent h*lv*t*! Som tur är varade det bara 2 dygn :)

Vad kul att träffa min bror och några av hans vänner också :) Och att se ödlor och grodor i det fria. Lyssna på de annorlunda fåglarna, se elefanter, utsiktsplatser och stränderna!

Synd att taxin är så dyr på ön, tydligen dyrast i Thailand. Och att bussen som går mellan kata och Phuket town bara går till klockan 18, dessutom inte enligt schema ;)