Asien tips mottages!
Jag och pojkvännen har smått börjat planera för en asienresa men vill ha så mycket personlig information som möjligt. Det är alltid roligare och mer givande att få höra om folks personliga erfarenheter om ett land.
De länder vi tänkt åka till är Japan, Hong Kong & Vietnam. Även Singapore, Indonesien, Malaysia och Kambodja står på listan men dessa länder är inga måsten.
Självklart ska vi också till Thailand (pojkvännens hemland), och där kommer vi troligtvis stanna en lite längre period.
Vi vill egentligen veta allt som går att veta om alla länderna jag räknat upp förutom Thailand. Vad har ni för egna erfarenheter och upplevelser i erat bagage? Hur dyrt är det att leva och bo i dessa länder? Hur är befolkningen, kommunaltrafiken, maten, boendet? Ja, vi vill veta så mycket som möjligt!
Thailand behöver vi som sagt inte några tips om, men har ni något roligt att dela med er om därifrån så kör hårt! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Oj låter som en spännande resa! Har inte varit i någon av dem så har inte så mycket tips att komma med. Hur länge ska ni vara borta?
Oskar
Ska ni bara vara i sydöstra Asien?
#1 Vi blir borta minst 3 , men gärna uppåt 6 månader. Det beror lite på hur bråttom vi har iväg. Ju längre vi väntar, desto mer pengar samlar vi ihop pch desto längre kan vi även vara borta.
#2 Japp, det är det vi planerat. Resterande asienländer lockar inte lika mycket. Vi vill gärna besöka dem med, men de länder jag räknat upp är prio 1.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Någon som har en aning om vad det kostar med flyg mellan Bangkok - Tokyo. Tokyo - Hong Kong?

Oj 3-6 månader! Vilken resa! Lyllo er! :)
Om jag var borta så pass länge skulle jag nog bredda min resa lite. Många av de länder du räknar upp liknar ju varandra ganska mycket. Kanske byta ut Kambodja eller Malaysia mot tex Sydkorea, östra Ryssland eller Mongoliet. På så sätt får man uppleva en större bredd på natur och kultur.
Oskar
#5 Ja, fast vi har inte riktigt något intresse av Ryssland eller Mongoliet. Vi älskar storstäder och det där typiskt asiatiska. Vi vill inte riktigt vara i ödemarken. I vilket fall som helst så är det inget för min pojkvän som inte alls gillar för mycket natur även om jag gärna skulle testat på att leva nomadliv för några veckor. Det får helt enkel bli en annan gång.
Däremot så har vi funderat lite på att besöka Soul, jag har hört att shoppingen där är helt underbar.

Ja shoppingen i Mongoliet och östra Ryssland är nog inte lika bra som den i Soul. :)
Nej det tor inte jag heller, haha! :) Däremot beaöker jag gärna både mongoliet och Tibet framöver, men det får som sagt bli utan min pojkvän.