Vietnam
Hej!
Jag och min sambo funderar på Vietnam i februari nästa år. Efter dom har firat sitt nyår därborta.
Vi har kikat lite på Nha Trang och Phan Tiet. Dock är inte 5 timmars bussresa till Phan Tiet så lockande.. Är det någon som har några erfarenheter därifrån?
Erfarenheter om hotell, mat, stränder och allt möjligt
Både positiva och negativa erfarenheter uppskattas!

Vi ska bege oss till Phan Thiet nu! Verkar hel skönt. Typ som thailand fast mindre turister.
Kan ju berätta när vi kommit hem hur det var !

Jag var i Phan Thiet (Mui Ne) för 2 år sedan, tyckte det var helt underbart. Var så gott som ensamma på den underbara stranden. Enda nackdelen var att det gick oftast ganska höra vågor o strömmarna var starka så man kunde inte ge sig ut o bada. Kan rekommendera även Phu Qouc, en underbar ö. Skulle väldigt gärna vilja återvända till båda ställen en gång till. I Mui Ne så var det väldigt många ryssar vid den tidpunkten då vi var där, mitten-slutet av februari.
Hotellet vi bodde på, Ocean Resort, var toppen. Rent o fint. Var det finaste hotellet vi hade på hela resan. Maten i Mui Ne var helt bra, inte som Thailand, men helt okej tycker jag. Phu Quoc var lite värre om man inte är galen i fisk, vilket jag inte är.
Jag tror inte att det räcker med 5 timmars bussresa mellan Nha Trang o Mui Ne.. Vi åkte minibuss mellan Saigon o Mui Ne, tror att det är ca 20 mil o de tog 4,5 timme att komma fram. Tror att det är längre mellan Nha Trang o Mui Ne, men är inte säker.
Nha Trang ska vara helt underbart säger de som varit där. Vi ska ev åka dit nästa år. Kul om du uppdaterade här när ni kommer hem.
Önskar er en trevlig resa.