Resor iFokus

Resor

Etikett4-nord-sydamerika
Läst 790 ggr
charlie
2007-02-16 23:16
0

USA Turne

Ska iväg ett par veckor i början av Mars och åka runt till våra olika kontor där. Dock så kommer jag ha några dagar över helgen i Boulder Colorado, så då kommer min fråga.

Vet någon vad man bör göra där?

Det är inte som första helgen i SF, min favvostad framför alla andra, där finns det alltid något att göra!

---

Oskar
2007-02-19 11:53
0

Låter som ett bra jobb…åka på betald rundresa i USA. Jojo. På mitt jobb kommer jag som längst till Malmö. :)

charlie
2007-02-19 15:41
0

Det är inte direkt så glamouröst som det låter,  om man inte anser hyrbilscenter, flygterminaler och cubical spaces är glamouröst…

---

Loove
2007-02-22 20:28
0

haha…Charlie… Betydligt mer glamoröst med hyrbilscenter, flygterminaler och cubical spaces än att stå och tillverka korv i en liten lokal i Halland.

Tyvärr har jag inga tips om staden i fråga.

Lovisa

Linda
2007-02-26 13:57
0

#2 Hörru duru, i mitt jobb åker vi inte limo när vi partar..det gö tydligen ni…:/

Kommer såklart sakna dig iaf:)

charlie
2007-03-21 16:24
0

Måste bara säga att Boulder var en av de trevligaste platser jag besökt i USA. En liten förstad utanför Denver på drygt 95.000 invånare. Det som slog mig först var att det gick så trögt att andas, det visade sig senare att Boulder låg på en högplatå precis väster om Klippigabergen. Alltså bara ett par km från Boulder tornade dessa massiva berg upp sig till 6000 möh. Detta medans norr, söder och öster om boulder låg det plattaste landskap jag någonsin skådat på 1800 möh!!

En morgon när jag vaknade, som vanligt helt ur synk med tiden klockan 500 så såg jag genom det östra fönstret hur solen gick upp på prärien precis som att det hade varit ett hav av gräs.. mäktigt är det enda ord som verkligen mäter sig emot det.

Lite irriterande att det aldrig vart någon skidåkning…

---