Äventyrsresor
Är det någon här som har rest med Äventyrsresor och har ni varit nöjda med bolaget?
Jag hade tänkt att boka en resa med dem till hösten men det gäller väldigt mycket pengar så jag vill gärna höra mig för!
Jag var i Kina med Äventyrsresor förra året och blev väldigt nöjd. Men jag håller med om att de är ganska dyra.
Olle

Är det så att det ä rmest äldre personer som reser med företaget? Jag har fått för mig det. Och som 28årig ensamresenär känns det kanske inte så jättelockande även om deras resor verkligen verkar bra och genomtänkta

#2 Det där är nog en affärsidé…att ordna resor för oss mellan 25 och 45. För de flesta resor verkar antingen rikta sig till unga (tex Rosa bussarna) eller 50+ (tex Äventyrsresor).
Oskar

Ja eller hur Oskar! för jag har åkt med rosa bussarna två gånger nu och jag känner att jag vill uppleva något nytt den här gången. på min förra resa med rb var vi dessutom bara tre stycken som var under 30, en liten besvikelse faktiskt

Kanske detta kan vara ett alternativ till Äventyrsresor?
http://www.nationalgeographicexpeditions.com/
Oskar
Jag har inte åkt med Äventyrsresor så kan inte uttala mig om deras resor. Däremot tror jag rent generellt att det är så att unga inte åker på såna här resor lika mycket som "lite äldre". Jag och tjejen åkte med Kon-Tiki Resor (rekommenderas) till Costa Rica för 2 år sedan och vi var klart yngst på den resan. Jag trodde på förhand att det skulle bli så och var lite bekymrad över det. Faktum är att det inte var något problem alls när vi väl var iväg. De vi hade bäst kontakt med och pratade med ofta var faktiskt två äldre damer som var hur sköna som helst. De var beresta och hade mycket att berätta från sina resor…och jag fick lärt de lite om digitalkameror och skickade massa bilder till de när vi kom hem :)

jag har rest mkt med äldre, det har varit många med på resorna jag har varit på tidigare, men jag vill gärna ha någon eller några med i min egen ålder i alla fall 
jag ska kolla in kon-tiki också, just nu tittar jag på en resa med Jambo tours

#7 Till vilken del av världen planerar du att resa?

Well, det har mest varit Afrika på tapeten för jag tyckte mycket om Tanzania och Kenya när jag var där första gången, men de senaste dagarna har jag även börjat fundera på Sydamerika eftersom det är en kontinent där jag inte har varit än

Klart du ska testa en ny kontinent! :)
Kanske denna tripp?
http://www.intrepidtravel.com/trips/GKS
Lite som en best of south south america.
Oskar

Det låter väl fånigt men jag har tappat stinget lite nu när den resan jag ville åka på bara bestod av pangisar. Jag ha rläst om andra resor som verkar intressanta och bra, särskilt några till Ecuador och Costa Rica, men min entusiasm är liksom borta. Jag hoppas jag hittar den snart!!