Hurghada / Egypten
Hej !
Om några veckor åker vi iväg 
Har ni några tips och råd så skriv gärna. Berätta vilka erfarenheter ni har bla. Alltid lika kul att se andras omdömen. Vi snorklar gärna .
Tack 
Jag har bara positivt att saga om Hurghada och El Gouna. Avkopplande, fint vatten, god mat. Inga storre sevardheter nara men man kan ju gora dagsutflykter till Kairo och se pyramider osv. Om man inte gillar stoj coh stim och pastridiga forsaljare sa bor man halla sig borta fran sjalva staden och koppla av pa resorten.

#1 Tack för ditt inlägg 
Mina egna erfarenheter !!
Nu har jag varit i Egypten " Hurghada"
Jag har rest en hel del, och kan säga att denna plats är det sista jag besöker igen.
Ska man åka dit så är det för pyramidernas skull, eller snorkla "dyka". Men resten kan jag stå över.

Vi åt bara varm mat på "bra" restauranger" MEN , 2an satte fart i alla fall. 
Men som sagt ! En sak var bra, och det var att snorkla, havet är underbart ..

Aldrig varit i Egypten själv men man hör ofta att turistorterna där är ganska trista, att det är alltför varmt och att vi nordbor inte tål deras bakteriekultur. Och det låter ju inte så kul att tillbringa semestern på en 40 gradig toalett i någon trist semesteranläggng. :)
Fast jag har också hört, som du säger, att snorklingen är grym! Och att om man ger sig ut från semesterorterna så finns det mycket intressant att se.
/Oskar
Tvan kan man undvika genom alkogel. Det ar hygienen runt toaletterna som ar problemet och inte maten oftast. Samt undvika allt med vatten i och drycker som inte oppnas vid bordet. Ett annat tips ar att stanga munnen nar man duschar och borsta tanderna i flaskvatten.
En väninna och hennes man var i Egypten i somras och hade det väldigt bra, trots värmen. De bodde dock på ett hotell med hög standard - kanske påverkade det? Annars tycker jag att det är tråkigt att egyptierna inte utnyttjar att det finns stora pengar att tjäna om turister komma tillbaka hem med goda rekommendationer till vänner och familj. För jag har också hört berättelser för de som aldrig mer vill åka dit för att de upplevt det smutsigt och otrevligt (speciellt för kvinnor).