Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 1631 ggr
fia-mia
0

Hjälp oss välja semester!

Hej!

Vi funderar på att åka utomlands i vinter. Först kollade vi på Egypten men vi vill gärna ha det varmare i vattnet och lite varmare kvällar. Vi vill ha en ordentlig pool på hotellet och nära till stranden, minst 25 grader i vattnet. Vi vill inte till ett stort turistställe utan gärna till någon mindre stad dit inte alla åker. Budjeten tillåter runt 8000 per person för boende och flyg.

Har ni något tips?

Jag tittade på sista minuten resor och såg Madeira. Hur är klimatet där runt jul?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Oskar
0

Minst 25 grader i vattnet på vintern är ju inte helt lätt att hitta…om man inte är beredd att åka mycket långt bort. Madeiras vatten når nog inte upp till den temperaturen skulle jag tro. Men kanske ni kan titta på Oman? Det är ett land jag själv gärna skulle åka till och där jag tror att temperaturen är tillräckligt hög. Dessutom är det alltid kul med lite annorlunda resmål. Så spana in Oman på nätet!

/Oskar

asvensso
0

Oman ar ett bra forslag! Har inte varit dar sjalv men kollegor och bekanta gillar det skarpt. Annars ar kanrieholmarna ett sakert kort om man vill ha det varmt.

fia-mia
0

Tack, ska kolla upp det!

Förrförra vintern var vi i Brasilien, då var det 32 grader i vattnet så man har väl blivit lite bortskämd ;)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

asvensso
0

Jamen Mexico da?? efter orkansasongen da

fia-mia
0

#4 Mexico är ett alternativ för oss helt klart.

Men jag tänker på att det är rätt oroligt där, gäller det stora delar av landet eller få områden?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

elyse
0

#5 Jag och sambon har nyligen varit i Mexiko. Resebyråerna erbjuder i stort sett bara resor till Yucatan-halvön, mot Karibien. Gängkrigen är i norra Mexiko, mot Kalifornien - Yucatan ligger i söder.

Vi hade det underbart och vädret är temperaturmässigt ett av de mest stabila områdena i världen - det är alltid ca 30 grader och varmare i havet än i poolen. Vi reste med Apollo till Puerto Aventuras och bodde på hotell Catalonia - vår absolut bästa resa hittills! Och jag kan lova att de gör allt för att turister ska känna sig trygga med gott om säkerhetsvakter, kontroller etc nära hotellområdena. Om du vill veta mer får du gärna fråga.

Men: Du kommer inte till Mexiko på 8000 per person, speciellt inte i vinter då priserna går upp. Snarare det dubbla. På den budgeten är nog ändå Egypten eller Kanarieöarna de bästa alternativen. Jag vet inte heller exakt hur det ligger till med Oman, men där hittar du få budgethotell - i stort sett alla är femstjärniga. Jag var i grannlandet, Förenade Arab Emiraten, för fem år sedan och då var det ca 25 grader i januari.

fia-mia
0

Tack för utförligt svar!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Oskar
0

Såg att tex Solresor har resor till Oman för runt 8000kr. Fast det är antagligen bara få hotell/veckor som är så billiga. Men kolla runt lite!

fia-mia
0

Kan meddela att det blir en resa till Dominikanska Republiken!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

elyse
0

#9 Kul! Karibien är toppen! Har ni varit där omkring förut? Jag och min man var på en Karibienkryssning i våras och nu senast i Mexiko och skulle kunna fortsätta att åka dit resten av livet! ^^

Oskar
0

Härligt!

fia-mia
0

#10 Vi var i Brasilien ( 1 ½ timme från Natal) för 2 år sen.

MVH Mia (miisasphoto.tk)