Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1922 ggr
mal56kg
0

Krabi eller Phuket

Vi planerar en Thailandsresa 2 veckor i mars.  Vill gärna höra åsikter om vilket ställe som är mysigast

Oskar
0

Är ni borta 2 veckor hinner ni ju vara en vecka på varje ställe. :)

mal56kg
0

Vi hade tänkt åka till Khao lak och Phi phi och avsluta med Kata beach eller någonstans på Krabi.  Flyget är billigare till Phuket men det kanske kan vara värt lite extra och flyga till Krabi

feiner
0

Krabi är att rekommendera. Uppskattade Aonang som var familjärt och inte så stökigt. Barkulturen låg på smågator mellan husen så vi slapp och se Thailands "baksida". Det kändes tryggt och platsen var även en knutpunkt för båtar. Så det var lätt att ta båten ut till någon ö.

Khao lak är tätt med svenskar och Phi phi, fint men inget wow.

freudiana
0

Phuket är jättebra som utgångspunkt om man vill ut till öarna, det tar 3 tim med buss till Krabi från Phuket och det är mycket billigt. I övrigt är Phuket hemskt, du kan lika gärna åka till Ayia Napa på Cypern eller nåt…där har dom iaf inte en massa prostituerade överallt :-(

Jag bodde på Kata Beach 2 nätter förra året, men även där det är fullspäckat med hotell och turister. Stranden är inte värd att nämna. Det ligger 40 min från flygplatsen och det är det enda skälet jag kan se för att övernatta där.

Krabi verkar trevligare och ni kan resa vidare till Koh Lanta eller Phi Phi därifrån.

Lycka till!

Tisdag
0

#4 Men Phuket är ju faktiskt ganska stort, det är inte "Ayia Napa" överallt.

#0 Det blir nog bra vad du än väljer. Har du frågat på thailandifokus?