Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 663 ggr
Erbsman
2006-01-29 01:10
0

Transibiriska

Nån som åkt med den? Funderar på de men vill veta lite mer innan ja bestämmer mig, nån som vet vad de kostar och hur man skaffar biljetter ? Den går tis å torsdagar som ja förstått de, stämmer de ? Å går de å få tag i billig flyg till moskva?

/calle

Oskar
2006-01-29 15:39
0

Jag har åkt en liten bit, sträckan mellan Ulaan Baatar och Beijing. Tror egentligen att den sträckan kallas transmongolska och inte transsibiriska. Men många av dem som åker transibiriska väljer att åka den här sträckan ändå eftersom man får möjligheten att göra ett stopp i Mongoliet. Det här med att göra stopp när man åker transibiriska järnvägen kan annars vara ett problem har jag hört eftersom tågen går så sällan. Dvs man kan tvingas stanna längre på ett ställe än vad men egentligen vill.

Vi bokade vår tågbiljett från Sverige, vilket var smidigt men antagligen mycket dyrare än om vi köpt den på plats i Beijing.

Oskar

bosse
2006-01-29 16:59
0

Jag sag ett program pa National Geographic om en engelsk tjej som cyklade ensam fran Peking till London genom Mongoliet, Sibirien och balt staterna. Pa ett stalle nanstans i Sibirien kryllade det av huggormar pa vagen.

En san tripp tilltalar mej mer.

Jag har inte sjalv akt transsibiriska, men en kompis och hans tjej akte i slutet pa 80-talet och fortsatte till Australien och Great Barriar. Dom var ute i 3 manader.

bosse