Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 911 ggr
Niklas
2005-11-17 21:56
0

Sämsta semesterort

Vilken är den sämsta semesterort ni har varit på? Jag tror att det var Staffan Heimersson som utnämnde Calcutta till världens hemskaste plats.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oskar
2005-11-18 11:19
0

Sämsta? Det är nog lika svårt att avgöra som bästa semesterort. Allt beror ju på från vilken vinkel man ser det. Och en riktigt kass semester kan ju nästan bli kul just därför. :)

För min del hör nog en del av semsterbyarna på Gran Canaria till de sämsta orterna. Kommer inte exakt i håg vad de heter men vissa av dem är otroligt ocharmiga och 10000 turister ska dela på 200 meter strand.
(Finns såklart även fina orter på Kanarieöarna.)

Oskar

Emma
2005-11-18 13:45
0

Jag röstar på Jaipur, Indien. Enda gången jag vaknat upp till getslakt, kryssat mellan massor av människor som knuffas med flit, vant mig vid högar av inälvor, varit rädd att jag ska råka sparka till någon av alla små storögda tiggarbarn som rivit i mina kläder och dessutom blivit spottad på av en gubbe av okänd anledning.

Åk inte dit. Den där rosa väggen som man ser i alla turistkataloger om Indien är ändå snyggare på bild.

Emma

Kaj
2005-11-18 18:25
0

Lite okonventionellt men måste nog säga Halmstad 1997. Fan det regnade hela veckan och inga folk i Tylö sand alls. Inga fanns på pubbarna heller. Det var helt dött. Vi åkte dit eftersom vi hört att där var alltid drag på sommrarna men tydligen inte denna regninga sommar.

Pelle
2005-11-21 12:20
0

Lägger min röst på Alcudia, Mallorca.

Hamnade där på en sista-minuten resa för ett par år sedan, och kunde inte hyra en bil och dra snabbt nog. Bara massa "fyrspråksmenyrestauranger" med flottig engelsk mat. Det luktade dessutom rätt mysko överallt, tror att det ligger nära nån form av våtmark. I övrigt är Mallis är klart underskattat resmål, men man måste röra lite på sig, och det skadar inte att hyra bil så man t ex kan komma upp i bergen.

/P

Emma
2005-12-26 20:03
0

§3 Jag var ocksa i Halmstad 97!! Är jag nästan säker pa. Ösregn och storm. Det var ingen ute alls och vi blev sa besvikna.

rumpino
2005-12-28 21:40
0

#2 jag var nyligen där och kan (nästan) instämma … var där i jobbet så jag såg inte så mycket .. men det lilla jag såg räckte =)

Niklas
2005-12-29 09:57
0

Det verkar som om Halmstad och Jaipur leder med två röster var. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndersE
2005-12-29 10:12
0

Det känns väldigt orättvist för Halmstads del. Omgivningarna med hav och bad är jättefina, men framförallt tycker jag staden är väldigt trevlig. Fint centrum med många butiker (skönt som omväxling till alla tråkiga köpcentra) och ett fantastiskt restaurangutbud. Det är trevligt att knalla runt i Halmstad såväl dagtid som kvällstid - hela året.

Emma
2005-12-29 20:52
0

#7 ja men jag star ju för en röst pa varje, sa det är nästan lite fusk.

#8 Jag förstar att Halmstad kan vara jättemysigt. Men det var just därför jag blev sa besviken eftersom det inte levde upp till mina förväntningar.

Kråkis
2006-01-29 16:16
0

Halmstad är jättemysigt…även när det är vinterstorm…