Egypten i december?
Är det någon här som har vart i egypten i december?
Vi funderar på att åka dit, men såg att det bara är 22 grader där då…
Ni som har vart där i december, hur varmt var det?
Och sedan så undrar jag ang pyramiderna, är det är "måste" att se?
Själv skulle jag gärna vilja se dom, men det är många timmar dit från Nabq Bay.

♥

Inte sett pyramiderna själv men klart du måste se dom. Även om de är turistigt och långt att åka…det är ju trots allt det enda av världens 7 underverk som finns kvar idag…
/Oskar
Sjalvklart skall du se pyramiderna! Bade pa dagen och pa kvallen (ljusshow).December kan vara lite svalt om det ar bad som galler.

Vi var i Hurghada över julen 2008. Dagarna är ganska korta och det var runt 20-23 grader - i mitt tycke lite för kallt. Ofta blåste det ganska mycket. Vi snorklade varje dag - det var lite kallt att ge sig i havet men det var inte isande kallt. Uppskattade det till 20 grader iaf (minst).
MEN om man vill iväg denna tiden och inte har lust att flyga i 12-14 timmar, kanske bara vill vara iväg 1 vecka… ja, då är Egypten ändå ett bra alternativ. Hotellen är finfina. Maten fin men dåligt kryddad.
Pyramiderna är ett måste! Som tidigare sagts lite turistiskt, men Kairo är imponerande!!
Det finns minst en tidigare tråd om Hurghada/Egypten, där det skrivs en hel del om kulturen i Egypten. Försäljarna är ganska envetna och drar sig inte för att lura turister. Är ni pålästa och förberedda så klarar ni er säkert ganska bra.
Trevlig resa!
Tack så mycket för alla svar! Tyvärr blir det inte av någon resa då resten av familjen vägrar att åka pga de är rädda att det ska vara för kallt
♥

#3 Läcker fisk! Är det inte den som är giftig?

#5. Jo, jag tror den är det. Drakfisk heter den. Den är ganska skygg men den rör sig ganska långsamt i vattnet så man hinner med att fota den, bara man hittar den :)