London weekend
Har någon varit på en weekend till London?
Jag och min sambo vill ha tips på hotell, sevärdheter osv. Vi ska nog åka i mars-april. En fotbollsmatch och musikal är planerat, förslag på bra musikal och vilken arena är det bäst drag på?

Är det första gången ni är där så är ett tips att bara promenara runt och insupa atmosfären.
Det finns en hel del skrivet om London på sajten så du kan testa att använda sökfunktionen om du vill.
Oskar

#1 Självklart ska vi göra det!
Och jo, jag misstänkte att någon skulle säga det och ja - jag har tittat i gamla inlägg. Men det kan vara kul att höra nya saker också, om någon har varit i London nyligen t.ex. :)
#0 Klicka på fliken "Artiklar" så hittar du minst fyra artiklar om London med tips om det mesta, från boende, via shopping till turistmål.
Säger likadant som #1. Bara gå runt och insup atmosfären.
Vi har nyss kommit från London. Första besöket i centrala London. 4 dagar hade vi på oss. Sen skulle vi vidare. Vi visste ju innan att London är stort,stort.
Ett par bra tips; Bestäm lite i förväg om ni vill se något speciellt. Ta gärna en big tour med buss, så får ni en rätt bra bild av London.Köp framförallt ett kort för bussar och tunnelbanorför x-antal dagar. Annars blir det dyrt.
Vi åkte bara iväg på kvällarna, så långt vi hade lust till. Åt på olika rest. Men sedan om vi inte riktigt hittade hem, varken med buss eller tunnelbana, så tog vi taxi. Taxi är billigare än i Sverige. Men sitt inte i framsätet i taxibilen! De mest oförskämda man kan göra.Har vi lärt oss av vänner.
Glöm inte paraply, om ni inte vill komma hem sjöblöta till hotellet. Men visst, det blir ju också ett minne.
De flesta hotellrum är mycket små i London. P.g.av markpriserna. Vi tyckte vårt var som en sardinburk. Trots ett mycket bra hotell. Är man inte nöjd kan man göra som vi. Byta till en svit.Högt uppe i en kupol.
London är en otroligt häftig stad! Mycket att se. Massor med olika ställen att äta på. rest. eller pubar. Vill man se historiska slott finns det en del bara ett par mil utanför London. Lätt att åka med tåg eller buss till. T.ex Heawer Castle. Där en av Henrik V111 fruar har bott. Anne, som senare halshöggs. Stackars dessa fruar!
Tänk; London=lika mycket människor ungefär som i hela Sverige.
Lyckat till på er ev. resa till London. Ni kommer inte att ångra er.

#4 Tack så mycket för tipsen! Ska försöka att komma ihåg att inte sätta mig i framsätet i en taxi, haha 
Ving har bra paket, kolla deras Cityresor-sektion. Var också beredda på att standarden på hotellen inte är så hög. Det finns sällan luftkonditionering, t.ex., så att åka på våren är nog en bra idé. Sist jag var där var det värmerekord i juli - 35 grader och totalt olidligt på rummet.
Köp en bra karta och bestäm er för att besöka ett visst område dag för dag - man hinner inte åka/gå runt i flera samma dag. Man kan t.ex. bestämma sig för Trafalgar Square och Camden en dag, British Museum och Madame Tussauds en dag, Harrods och Kensington en annan…
Vi hittade vår londontripp på, Expedia.se. Enkelt att boka både hotell och rum. Fungerade alldels utmärkt. Massor att välja på. Läste en artikel om Engelska hotell. Räkna mellan 1/2 till 1 stjärna bakåt. vet inte riktigt om det stämmer. beror på hotell. Man ska bara komma ihåg att de flesta rummen är små.Fick ett tips om man vill ha ett lite större rum än dubbelrum. Beställ "twinbeds" Sängarna står en bit från varandra, men rummet är större.
Senast vi var där hittade vi ett hotell genom Hotels.com och åkte med RyanAir dit.
Jag tycker att Mdm Tussauds är lite överreklamerat men det är en smaksak. Annars är väl Big Ben, Tower Bridge, Tower of London och Piccadilly Circus såna grejer som man vill se åtminstone en gång! Vi var en sväng på London Zoo, som också var väldigt mysigt.
Jag har bara vart på en musikal i London, och det var Lion King. Rekommenderas, inte bara till barn och unga!