För nästan 1 år sen.
Jag tror att det var inne i dethär hotellet som en man låg i en vecka och dom anhöriga förvägrades tillträde. När det började lukta kraftigt bröt dom igenom poliskedjan och hittade kroppen omgående . Och detta trots att poliser och ministrar framträtt i TV och sagt att man minutiöst hade sökt igenom hela området.
Läbbigt! Får man röra sig fritt på platsen för attentatet?
Tom
Nej, Tom. Det är ganska gott om miltär personal runt om med tanks och lätta pansarfordon. Jag stannade och frågade killen som ansvarade utanför inhägnaden och han gjorde allt för att jag skulle få gå in, men dom på andra sidan vägrade, däremot så visade dom mej var jag kunde ta dom bästa bilderna. Trafiken runt om flöt långsamt, så det var många i bilarna, som ville att jag skulle fota dom i stället. Dom trodde att jag var pressfotograf.

Ja, som du skrev i en annan tråd…vi lever i olika världar…här diskuterar vi trängselskatten…gissar att den frågan känns ganska fjuttig när man är där du är.
Oskar
Oskar, uppriktigt sagt så känns det verkligen fjuttigt, när jag vet att 850 miljoner människor går hungriga varje dag. Bland mycket annat elände och jag har det närmare in på knutarna än vad ni har. En av mina svägerskor grät i morse för hon har inte pengar till maten. Hon har 7 barn varav den yngsta är 7 år. Och det finns inga jobb och även om nån hittar ett jobb så är sannolikheten att dom får ut lönen under 50%. Här handlar det inte om att tjafsa om skatter mm, utan om att överleva för dagen. Och stresströskeln för dessa människor är inte hög.
Lev väl mina vänner!
Det är sista natten för mej och jag tar mej en sup kanske två men inte fler.
Här mer om Beirut http://www.lebanon.com/tourism/beirut.htm