Resor iFokus

Resor

Etikett4-nord-sydamerika
Läst 1707 ggr
modellflickan
0

LA och Miami och Rom

Los Angeles och Miami och Rom är tre resmål jag gärna vill åka till. Någon som varit på dessa ställen? Kan ni inte berätta vad ni har för erfarenheter postiva och negativa.

Pia
0

Miami kommer jag absolut att återvända till!! Läcker blandning av gammalt och nytt, lyxigt och härligt, både fartfyllt och avslappnat.

modellflickan
0

#1 Det låter ju kul! Berätta gärna mer om du vill! Glad Hur är vädret, är det dyrt att bo där? tips på finare hotell? Snälla berätta! Glad

Pia
0

Vädret var kanon när vi var där, mellan 30-40 grader (efter höststormarna slutet på okt/början nov) - vi bodde inte i Miami utan i Fort Lauderdale strax norr om. Helt ok boende, hotellkedja jag inte minns namnet på ft.

Vi körde bara runt lite på snabbtitt tyvärr när vi var där, mycket därför jag vill tillbaka och uppleva mer:) I Coconut Grove var vi bl a, som en mysig liten stad i staden, restauranger och shopping.

Jag har läst om lite lyxigare hotell i Miami, som jag tycker låter alldeles underbart att bo på - även om jag nu är sådan att jag hellre lägger pengar på shopping än boende, rent, fräscht med egen dusch och toalett duger bra för mig:) - skall se om jag kan hitta den artikeln.

Jag upplevde amerikanska hotellfrukostar som riktigt ofräscha och osunda, extremt sällan man fick möjlighet till färsk frukt och grönsaker, gott bröd och ost osv. Så vill man äta god och mer hälsosam frukost får man nog ta sig ut på sta'n.

Hyra bil är ju ett absolut måste också, annars kommer man inte någonstans i USA. Tyvärr är alldeles för mycket uppbyggt efter att man är bilburen.

modellflickan
0

Tack för tipsen Pia!

Jag tänkte åka i oktober/november i år. Och jag ska bo på Crystal Beach Suites som ligger i Miami.

Det jag är ute efter är shopping, god mat, uteliv och stränderna så klart Glad

Pia
0

Då tror jag du bli nöjd!

Missa inte att bunkra upp med massor av härliga (OCH billiga) hudvårdsprodukter på Bath & Body works, en kedja med ljuuuvliga produkter som tyvärr inte finns i Europa längre…

modellflickan
0

Det kommer jag inte missa! Glad

modellflickan
0

Jag har hittat ett annat bättre hotell som jag kommer bo på nämligen Deauville Beach Resort. Ingen här som bott där och kan dela med sig erfarenheter?

SmillasMatte
0

Miami låter underbart. Har dock aldrig varit där men jag är helt säker på att du får kul ;)

Engla
0

Jag var i Los Angeles för ett år sedan! Jisses vilken stad!!! Hyr bil i Los Angeles om du vill ta dig runt på "enklast" sätt. Vi hyrde bil under hela vår vistelse i USA och vi såg massvis! Du måste ju besöka Universal Studios och spana in alla kändisnamnen på Walk of Fame. Dessutom finns det väldigt många outlets runt omkring. Finns hur mkt som helst att berätta. Det positiva var att alla, utom polisen, var väldigt hjälpsamma. Det negativa var alla hysteriska bilförare som tutade och tutade…och krockade! Haha! Jag skulle gärna vilja åka till LA igen, men nästa gång hoppas jag att en kändis står utanför hotellet när jag går ut…Räcka ut tungan

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

SmillasMatte
0

#9 Det låter kul det! Tänk om man träffade Angelina Jolie eller Wentworth Miller Skrattande

modellflickan
0

#10 Jag förstår vad du menar CoolDet hade inte vart så dumt det. ¤blink¤ Två av dom absolut vackraste människorna på denna jord. Glad

#9 Engla, var det dyrt att hyra bil i LA? Och vad tyckte du om LA-borna? Fanns det något negativt med din vistelse? Universal Studios och Walk of Fame kommer jag definitivt att besöka bland annat! ¤Längtar¤

Engla
0

Modell_flickan; Vi betalade 13500:- per person för flyg tur och retur, hotell 9 nio nätter och så bil i åtta dagar. Så det var väldigt billigt, men kostar det ju att leva där. Glöm inte att besöka Starbucks! Världens godaste choklad (oboy)! Det är ett under att vi klarade av bilkörningen och att vi hittade till allt. Det såg så nära ut på kartan, men är otroligt långt i verkligheten. Bensinen är ju jättebillig, så på sätt blev ju resan billig. Alla försökte verkligen att hjälpa till så gott de kunde när vi frågade om vägen. Vi lyckades till och med att köra vilse i Beverly Hills….! Räcka ut tungan Blev ju hyperstirriga när vi for runt bland alla lyxvillor! Fast LA och USA är ju så mkt mer än bara lyxiga villor och kända människor. Tyvärr så såg vi fler skabbiga och fallfärdiga hus än lyxvillor, om man säger så…

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

#12, Engla, det låter ju jättekul GladOch billigt var det med. Beverly Hills är ett måste! Tack för dina tips Engla!

Nu är jag ännu mer sugen på att åka dit! Glad

Benjy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rom är en skit läcker stad! Rekomenderar verkligen att besöka Vatikanstaten när du lix är där (så haru besökt två länder under samma resa) ;)

Vatikankyrkan var en upplevelse i sig.
Rom är en väldigt vacker stad med mycket kultur och historia, dock är allt väldigt dyrt tycker jag.

Bilden är från Vatikankyrkan