Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 983 ggr
bosse
0

M & M i pisten.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är första gången i år som vi hade möjlighet att åka skidor. Här Marc på väg ner för den enkla pisten.

bosse
0

Här har Mathias ramlat lite längre ner i backen. Efteråt undrar jag om det inte var pga avundsjuka som han ramlade stup i kvarten. Han åkte hela vägen ner och när han stod stilla föll han. Och även om nån ville hjälpa honom upp igen, så väntade han på mej. Han tyckte antagligen att jag visade Marc för mycket uppmärksamhet.

bosse
0

Marc är nybörjare och behövde hjälp.

bosse
0

Mathias klarar sej själv både i släp- och stolift, även om det såg farligt ut ibland.

bosse
0

Här fäller han ner säkerhetsskyddet med hjälp av staven.

bosse
0

På väg utför.

bosse
0

Uppställd för fotografering.

bosse
0

Föregående foto i helautomtiskt läge. Här Mathias fotad i RAW format.

bosse
0

Och Marc fotad i RAW.

bosse
0

Och till sist grannen Toni, som var där uppe med sina 2 döttrar.

bosse

Tom
0

Det är nästan så att man blir lite sugen på att åka lite skidor, men bara nästan =)

Tom

zachs
0

Tänk om alla pappor vore lika stolta över sina barn som du! Då skulle världen säkert se lite bättre ut.

bosse
0

Som du vet, så är min filosofi att barnen inte kom "hit" av egen fri vilja, utan det är föräldrarnas egoism som har startat "ekorrhjulet". Då är det även min plikt att ge dom den bästa grund att stå på med hjälp av mina egna erfarenheter och förhoppningsvis lite sunt förnuft. Jag vill också få sagt att det inte är nån tung "börda". Vi har en mycket "fin" atmosfär i familjen. Jag har även samma filosofi där som i jobbet att försöka förklara och sen låta dom pröva sig fram och då ge råd.

Lev väl!