Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 981 ggr
bosse
2006-01-20 14:05
0

HASH

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dom flesta större städer världen över där det finns expats finns oftast en HASH klubb. I Riyadh finns det 2. Den ena traffas på torsdagar och ordnar ofta camping over night. Den andra traffas på fredagar. Eftersom det är förbjudet i KSA med folksamlingar, så är sammankomsterna alltid hemliga och man måste känna nån för att få inbjudan och vetskap om samlingsplatsen. Engelsmännen startade denhär verksamheten under imperiets dagar - jag tror att det var nånstans i sydost asien, kanske Burma. Det är en massa ritualer för att få bli medlem, bl.a.  måste man ha deltagit  minst 3 ggr och även backas upp av nån annan medlem. När man invigs så måste man dricka 1 liter öl ur den sko man använt när man vandrat runt i ett par timmar och ofta häller dom färg över huvudet på kandidaten, när han sitter med en toa ring runt halsen. Som ni förstår är det ingenting för mej, men jag har deltagit några ggr. Här ett foto från ett möte vid Camel Trail II.

bosse
2006-01-20 14:11
0

Någon i ledargruppen lägger ut ett "spår" dagen innan och sen vandrar man gemytligt småpratande längs det utlagda spåret och nånstans finns det saft/vatten och frukter, där man sitter ca en halv timme. Dom som vill kan springa ett annat spår och man möts på det utsatta stället. Det är dethär gemytliga som inte passar mej och att dessutom följa ett spår är uteslutet. En gång blev dom av med 62 medlemmar, som dom hittade efter midnatt. Nästa gång jag var med, så fick jag en reprimand för att jag inte höll mej till gruppen. Sen har jag aldrig deltagit.

bosse
2006-01-20 14:14
0

Ganska bra ställe ändå för många som annars inte kommer ut ur Compounden.

bosse
2006-01-20 14:16
0

Här sitter dom och tar igen sig och tycker att jag inte är riktigt klok, som klättrat ut på kanten.

bosse
2006-01-20 14:18
0

Här har man gjort iordning för nattens bål.

bosse
2006-01-20 14:20
0

Här min skotske polare Chas, som är på väg utför.

bosse
2006-01-20 14:21
0

Här en annan konstig typ som gillar att fota på kanten.

bosse
2006-01-20 14:23
0

Och här ett av mina bästa foton taget just den gången vid Camel Trail II

bosse