Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 898 ggr
bosse
0

Laqlouk i Libanon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.lebanonatlas.com/lebanonmajorcities/lebanonlaqlouk.htm

Hej!

Vi har idag varit uppe i Laqlouk för att åka skidor. Tyvärr var pisten stängd pga snö. Jag tog drygt 40 foton och dom flesta är jättebra tycker jag själv.

I kväll ska jag lägga ut 2 st sen ska jag ta en grogg.

Dom som har följt med på mina färder som jag skrivit om på AG kanske minns att vi brukar campa i närheten av Afqa, som ligger till vänster utanför bild. Detta är en vy söderut mot Faraya, som är den bäst kända av alla skidorter här i Libanon.

bosse
0

Detta foto har jag väntat många år på att kunna ta. Med teleobjektivet var det möjligt. Jag tycker att det är outstanding.  Strax utanför bild t.v. ligger Beirut.

Skål!

(Återkommer i morron)

bosse
0

Jag råkade se fotot på websiten. Kolla detta foto! Skål!

Tom
0

Det ser härligt ut! 

Det sista såg ut som sverige?

Tom

zachs
0

Tråkigt att ni inte kunde åka skidor som du sett fram emot!

bosse
0

Som ni ser så vräkte snön ner. Det är inte snöflingor på linsen utan dom faller ner mellan kameran och familjen.

Oskar
0

Häftigt att det kan vara så mycket snö så långt söderut! Vi nordbor tror nog ofta att vi är de enda som har snö…

Oskar

bosse
0

Grabbarna kunde iaf åka pulka och bli blöta. Man kan tro att det är fotat i svart/vitt, eller hur? Det har varit 9 m djup snö nån vinter, som jag åkt i Laqlouk, men uppe i Cedars kan det bli upp till 20 m och då flyger man in mat med helikopter.

bosse
0

Zachs, en julgran, som jag kanske skulle kunna acceptera. Det är ett hål uppe t.h., som troligen inte skulle passera kontrollen.

zachs
0

För stor och för mycket snö på! Skrattande

bosse
0

#9 Det är därför man letar gran redan på hösten innan snön faller.Oskyldig

Här ett foto på ett av dom hus man kan hyra, om man inte vill bo på hotellet.