Milano!
Har bokat resa till Milano och tar tacksamt emot restips.Prisläge,shopping,vad måste man absolut se när man är där m.m (allt av intresse)
Hejsan!
Jag har varit i Milano manga ganger, bade privat och pa jobb. Jag kan rekommendera foljande:
1) Duomo - ga upp pa taket och ner i kryptan (Tresorio - skattkammaren). Njut av de otroligt detaljrika statyerna aven sa hogt upp. Man kunde tanka sig att de fuskade lite for att gemene man inte skulle kunna se fran marken i alla fall men icke.. Tresorio innehaller fantastiska altartavlor och reliker.
2) Pinacoteca di Brera
Fantastiskt konstmuseum med mycket medeltida och renassans-mastare.
3) The Last Supper - boka biljetter online for att slippa koa. En upplevelse.
4) Tank pa att de flesta restauranger ar stangda pa sondagar och planera lunch/middag i forvag.
5) Fran Milano ar det nara till Comosjon och ocksa ner till Portofino for ett dagsutflykt.
6) Pa sommaren, ska du absolut prova Vitello Tonnato som ar en typiskt norditaliensk sommarratt - tunnskuret kalvkott med en sas pa tonfisk, kapris, ansjovis, lok och majonnas. Himmelskt!
Hoppas det blir en bra resa.
Tack för de intressanta tipsen… och att de flesta restaurangerna hade stängt på söndagar,det visste jag inte.Det är första gången jag åker till Italien…ser verkligen framemot resan.