Vilken kanarieö??
Om vi ska åka till kanarieöarna nästa år, vilken ö bör man satsa på? Fördelar? Nackdelar? Dela med er av alla erfarenheter! :D Vi åker i februari nästa år..
Teneriffa, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, Fuerteventura eller El Hierro.
Jag har hört mycket bra om Teneriffa och Lanzarote så hade nog valt någon av de två!

Jag har bara varit på Gran Canaria och måste säga att jag tyckte det var alltför turistigt. I allafall om man som vi bodde i en av de större turistorterna. Så jag hade nog valt en annan ö om jag skulle resa dit igen. Om man ska vara borta mer än en vecka kan man ju besöka fler öar.
mvh
Oskar
mina föräldrar har varit på tenneriffa och säger att det är supertrevligt där:)
Just nu lutar det åt Teneriffa, lite "kyligare" men tydligen lite mindre turistigt och mysigt! :)

Om man vill undvika de mest turistiga ställena på Kanarieöarna så finns det lite tips här:
http://www.expressen.se/resor/1.1937229/kanarieoarnas-hemliga-stallen
Oskar
Det lutar åt Teneriffa nu (pappa som bestämmer då det är hans 50-årsdag). Jag hade gärna åkt till Gran canaria då det ärl ite varmare där då än Teneriffa men det verkar ändå okej då vi ska bo på 5* hotell och uppvärmd pool, utsikt över hanvet mm. Blir nog bra! :)
Har varit på Gran Canaria och Teneriffa.
Och jag skulle rekommendera Teneriffa
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Även jag har varit på Gran Canaria. Jag var dock bara 5, men jag vill minnas att det var himla turistigt som de andra säger.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Har aldrig vart på någon av Kanarie öarna, men jag skulle nog valt Teneriffa om jag skulle åka dit, har också hört mycket positivt om just den ön. Enda ön jag vart på i Atlanten hittills är Madeira
Jennie
vi har prec. varit på fuertuventura, där var väldigt fint, inte mycket turister och därför fanns där inte så spec. mycket att göra, fast fanns många utflyckter till lanzarote.
av dem kanariöarna är min absoluta favorit lanzarote, varför ? ja det kan jag inte riktigt svara på.. men tyckte där var fint och fanns gott om utflyckter.
Även teneriffa var fint :)

Har bara varit på Teneriffa, där var väldigt varmt så det behöver man inte oroa sig för. Av nån anledning trodde jag att sanden skulle vara kritvit, döm om min förvåning när den visade sig vara svart. Inte över hela ön men överallt där jag var..
Lite väl turistigt om man bor i de större turiststäderna. efter ett par dagar blir man ordentligt trött på alla inkastare på restaurangerna. Fast Loro Parque var häftigt, om man gillar djur vill säga.
Skynda långsamt så går det fortare.
Vi har bokat resan till Teneriffa! Känns som att det inte är värsta turiststället men ändå okej. Vi kommer bo i Los Gigantes… Har också som du säger #11 sett att det är en svart lavastrand där nere men det är ändå för kallt att bada då i februari så vi håller oss nog i poolen =)
Loro parque ska vi åka till. Även den vulkanen och kanske den dalen som jag inte minns vad den heter, "den bortglömda dalen" eller vad den kallades… Verkar fint på Teneriffa iaf! =)

Var där i oktober, gick bra att bada i havet.
Skynda långsamt så går det fortare.