Resor iFokus

Resor

Etikett5-sverige
Läst 1440 ggr
Staffan
0

Gigantisk PR-miss...

Den hittills största PR-miss som Sverige och Stockholm lyckats åstadkomma måste vara när vi lät VM i fyrverki gå i graven.

Jag menar, här hade vi ett evenemang som lockade hundratusentals åskådare vid varje tillfälle och gav alla närvarande, inte minst de hitresta turisterna, ett minne för livet.

Och vem vet, kanske hade karnevalen i Rio så småningom hamnat i skuggan av vårt bländverk här hemma i nordens Venedig…

Ledsen

Mvh // Staffan

Niklas
0

Jag håller med. Det är inte mycket som har lyckats lamslå alla trafik i Stockholm så som det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Oskar
0

Ja hur var det…fyrverkeriet var en del av vattenfestivalen? Och när vattenfestivalen försvann så försvann också fyrverkeriet?

Fyrverkeriet måste ju varit väl investerade pengar. Alla (nåja nästan) gillar fyrverkerier. Och tycker även det var synd att vattenfestivalen gick i graven. Just vattenfestivalen kanske blev lite väl mycket tingeltangel på slutet men konceptet att ha en stor festival i Stockholm gillar jag. Kanske festival vartannat år? Vatten- och vinterfestival om vartannat?

Oskar

Tom
0

Oskar, det är väl bara att starta igen. Du kan vara fesivalgeneral!

Pia
0

Jag avskyr fyrverkerier… Så nu fick jag det sagt:)

Staffan
0

Oväntat…

Pia
0

#5 vadå??

Staffan
0

Glöm det… ;)

Pia
0

#7 mitt minne är oftast väldigt långsint…:) Men jag kan väl ana mig till innebörden, hm…

Staffan
0

Kunde inte låta bli att ge igen lite… *ler*

Oskar
0

#3 Ha…ja det vore nog ett skoj jobb. Fast hur söker man det jobbet? Kanske man skulle starta festival.ifokus.se. :)

Oskar

Faxlin
0

#4 Jag håller med Pia. Hatar fyrverkerier. Bortkastade pengar och en massa djur som lider.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tom
0

#10 Det är det som är grejen. Man ansöker inte, man utnämner sig själv och drar igång. Det finns inga regler för sånt, bara fantasi som sätter gränser…

Tom

Staffan
0

Det verkar bli tjejerna mot killarna här… :)

// staffan

Oskar
0

#12 Ja festivalgeneral låter flott. Då måste man väl få bära uniform med en massa stjärnor på?

Oskar

Pia
0

Åsa, bravo!:) Både vad gäller uppbrunna pengar (så mycket trevligt och annat positivt man kan göra med dem…) och djur som mår dåligt…

Ja, det måste ju bero på att vi kvinnor är sådana känsliga, ömhudade varelser som tänker lite längre är fyrverkeriet brinner upp…:)

Men jag är gärna med i festivalkommittén, bara man slipper fyrverkerierna:)

Staffan
0

Det här är min tråd så det är jag som bestämmer och tyvärr måste jag göra er besvikna tjejer; ni får inte vara med i festivalkommeittén så länge ni inte tycker om fyrverkerier… den här festen är bara för oss som tycker om att festa… glädjedödare göre sig icke besvär… sorry…

Flört  Flört  Flört

// staffan

Pia
0

Då har vi en egen festival, mycket trevligare med djur, god mat och dryck och killar som inte tycker om när det pangar och blixtrar, och MASSOR av glädje, så det så…:)

Staffan
0

Gärna det, bara vi slipper alla partybromsar… ;)
Det låter som att vi närmar oss en deal Pia… :)

Vi tänkte inta innerstan, var ska ni hålla till? Se till att det är tillräckligt stort för att få plats med alla djur, all mat, ett par killar och MASSOR av glädje….

Flört  Flört  Flört

// retstickan
ps. Säg till om ni behöver hjälp med flyers och affischer!

Pia
0

Ja det är just det, det blir väl ett par killar med tinnitus *usch vad elakt, det är verkligen inget att skämta om* Vi skall ha jättemycket musik, och den får gärna vara lagom HÖG och en massa dans - och då närmar vi oss ännu en knepig sak; killar med rytmkänsla och takt… Känns som man gett sig in på en övermäkta uppgift…:)

Ni kan få ha innerstan, högst tillfälligt förstås, så kan vi ta… tja Drottningholm!! En riktigt kunglig fest kommer vi att ha och SUPERMASSA kul!!

//Jag kan retas utan hjälp av gula gubbar *s*

Staffan
0

Svårt att hitta killar med rytm- och taktkänsla? Det är inte så konstigt om du letar där ute på landet - vi är alla inne i stan och festar…

// staffan

Pia
0

Jag letar överallt, högt som lågt, tror säkert jag kan locka över lite grabbar från innestan - för vad är väl några ynka fyrkverkerier mot ett stort gäng festglada tjejer med musik, mat och dryck samt dans i benen… *s*

//Kungliga festkommittén

Tom
0

#21, Det där låter som en trevlig beskrivning men har du inte glömt en sak som stod med på er första lista? Eller låter det inte bra i reklamsammanhang?

DJUR! 

Vi får väl se hur många besökare ni får när de får veta att det är en fest för djur och bönder…  ;-)

Tom

Staffan
0

Tom, nu glömmer en sak till; en SUPERMASSA kul!!

Skrattande

Tom
0

Jag glömde inte. Jag fick bara inte ihop "djur" och "kul" i samma mening…

Tom

Pia
0

*ASG*,

ja ja bara ni får ha ert förbenade fyrverkeri då, så är vi tjejer generösa nog att efteråt bjuda er på vårt förnämliga slottsparty:) Med en SUPERDUPERMASSAJÄTTEKUL!!

//Festkommittéen för ko-bingo

Oskar
0

Låter som om ni tjejer fixar maten och drickan då….så fixar vi grabbar fyrverkeriet! Helt ok uppdelning för min del. :)

Oskar

Pia
0

Men det blir nga fyrverkerier på vår fest, så ni får hålla till inne i sta'n och titta på det (om man gillar att bränna pengar så…:) och se'n komma ut på den riktiga SUPERDUPER festen, fast jag tycker ni får står för hälften av maten eller så får ni ha något riktigt riktigt roligt att bidra med som inte smäller och väsnas…:)

Faxlin
0

SkrattandeHelt rätt Pia. Jag har inte kunnat sagt det bättre själv. Kan se det framför mig.

Fest i innerstan:
Ett gäng skjutglada killar som dricker och tittar på när pengarna flyger i luften.

Fest på drottningholm:
Ett jätte gäng fest/dansglada tjejer som dricker, äter gott och snackar om djur, killar som är dumma nog att bränna sina pengar på smällare och hur i hela fridens namn vi ska hitta någon med taktkänsla. Djurena är sedan länge nattade och festen tar fart på riktigt. Snart kommer de krypandes, killarna från innerstan. Utan takt (antagligen), luktar gammal krutrök och med en massa portion humor. Nu räcker inte det riktigt föratt få komma in på den superduperfest som vi anordnat på drottningholm. Så vi får väl se vad de hittar på.

Oskyldig

Audiatur et altera pars

Pia
0

*ASG* Åsa, helt toppen beskrivet!!! De kommer naturligtvis att komma krypandes till sist…:)

Faxlin
0

Tror jag helt klart de gör. Hur ska de kunna mptstå alla tjejer?

Audiatur et altera pars

Tom
0

Ja vi kommer krypandes till Drottningholm där vi inte blir insläppta av er tjejer. Tur att vi råkar hitta knugen där i ett dike. Lika full som vi. Han släpar med oss på efterfest i sin lilla Drottningholmskvart istället och visar oss sina kanoer. De smäller också bra!  :-) 

Tom

Faxlin
0

*Asg* Klart ni blir insläppta så länge ni inte har med er några elendiga raketer så och smällare så. Och om ni nu mot all förmodan ramlar över kungen där i diket så får han (kanske) följa med han också, fast utan kanon salut.

Audiatur et altera pars

Staffan
0

Nu har jag hittat en bra fyrverkeri-leverantör…

>> Ett litet smakprov finns i mitt album här på sidan

// staffan

Faxlin
0

Jag kan inte se något annat än ett felmeddelande när jag försöker följa länken. Är det bara min dator, eller är det fler med samma problem.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Staffan
0

Det är vi som har problem med hela iFokus. Vi jobbar på med att fixa detta så snart som möjligt.

// staffan

Staffan
0

Nu ska felet vara åtgärdat.

// staffan

Faxlin
0

Vad bra. Att allt är fixat. Nu skulle det vara jätte bra om ni fixade så jag blev Sajtvärd igen och kan använda dom funktionerna.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars