Till Montenegro
Imorgon bokas en resa till montenegro och lite mer specifikt till Budvanska Rivieran :)
Någon som har erfarenheter därifrån? ngt man ska passa på att göra?
:)

Härligt! Har tyvärr själv aldrig varit i den delen av Europa…
Fråga Kazen eller läs hennes dagbok. Hon har jobbat en hel del i den delen av Europa.

#0. Är det i själva staden Budva du skall bo i? Jag har själv ingen erfarenhet från Montegro eller Budvanska Rivieran men min man kommer från forna Jugoslavien (från Kosova), så han känner till Budvanska rivieran. Naturen är fin, säger han och man kan göra någon båttur. Han kommer inte ihåg på rak arm om båtturen var till albanska gränsen, det var länge sedan som han var där. Svetistefan (S:t Stefan på svenska) är dyrare än i själva Budva;där finns många turister men kanske kan vara värt ett besök. Det skall dock vara dyrt av vad jag förstår.Det är vackert i Svetistefan (ligger kanske några mil från själva Budva).
Yes Budva :) Ja, det lär bli en massa påläsning innan det bär av..
Dyrt hur menar du då? är allt i regel väldigt dyrt där nere?

Hur det är i Montenegro överlag vet jag inte men min man sa att det var (ganska så) dyrt i Svetistefan. Jag vet ju mer hur det är i Kosova eftersom jag varit i just där.

Som jag förstår det så är det dyrare i Budva än i resten av Montenegro. Samtidigt verkar det som att det med svenska mått mätt är relativt billigt.
#6 Okej :) ja, det skulle vara roligt om det var lite billigare där än i sverige iallfall ;)

#7. Jo, men det är det nog om jag förstår informationen rätt. Det verkar vara lite så att vissa delar, som t ex Svetistefan har kunder med dyr smak och då blir ju priserna därefter men överlag verkar det som att det är billigt. Det är väl de flesta ställen, billigare än Sverige alltså
.
Hur var det där? Jag och svärmor har bokat en resa till Budvanska rivieran nu i juni!