Antligen hemma.
Hej pa er!
Sa har jag antligen kommit hem. Jag landade i sondags kvall nastan en halv timme tidigare an beraknat. Libaneserna har sa brattom hem sa alla ar ombord en halvtimme innan start och det ar bara att borja resan, nar planet ar fyllt. At andra hallet ar det en halvtimme sent, for da ar det inte sa brattom.
Jag kom hem innan midnatt och min hustru vantade pa mej. Det ar otroligt vad hon kan fa till med lite make-up, fast det hander inte sa ofta att hon plockar fram spackelspaden mm. Jag tror att hon var lite nervos for hon var valdigt fnittrig. Och jag medger garna att det var en underbar kansla att komma hem, faktiskt mycket battre an vad jag forvantat mej. Det blev ingen besvikelse pa nat satt.
Grabbarna hade lovat sig sjalva att halla sig vakna, men dom hade somnat framfor TVn i det sk "Toys room". Marc vaknade till och sag att jag var hemma, sa han forsokte vacka Mathias, men han vaknade bara till for att ge mej en liten puss, sen sov han igen. Klockan 5 pa morron kom bada, sa da var det bara att vakna till och lyssna pa deras berattelser. Dom vill inte att jag ska aka ivag igen.
Man hade latit granen sta kvar, sa att jag skulle fa se den. Jag passade pa att ta ett foto innan demonteringen borjade. Har ar det tradition att man bjuder alla som halsar pa godis och likor. Eftersom jag saknar gott uppforande brukar jag ta flera godisar utan att skammas och alla forlater mej, for jag fattar ju inte battre. som sagt, ibland bor man vara "dum".

Skönt att se att du kommit hem efter alla dessa turer hit och dit med pass och dokument!
Tack zachs! Jag har fortfarande problemet att skaffa ett nytt Iqama har I Libanon. Jag har redan borjat skaffa fram papper och aven besokt General Security. Dom har bytt ut folk dar nu och den Major som ar chef dar nu kanner min fru val, sa det kommer troligen att ga bra. Han var valdigt trevlig.
Har ett foto min julklapp - en 1,5 m lang afrikansk mask. Vi hade ju aven fatt 2 masker fran Philippines och elefanten fran India. Sen hamtade jag aven tavlorna som bjorsa malat och jag maste saga att jag var mycket positivt overraskad. Enl. min mening var dom exakta kopior av dom foton han malat. Tack bjorsa!

Visst är Internet lite roligt! När man kan sitta här i Sverige och titta på din julgran i Libanon.
Du, jag ska inte säja något om granen!

Läcker mask!!
Oskar
Sista fotot blir grabbarnas dansuppvisning. Mathias har blivit lite stubbig, men han kan dansa utan att trottna och ar mycket serios. Och det ar aven kul att se Fiffi, for hon slutar jobba och bara stirrar pa honom med lysande ogon och handen for munnen.
Det har regnat i skurar sen jag kom. Mandarinerna ar mogna och lyser vackert hangande pa traden, samt aven bananerna har mognat. Det blommar vitt och gult i naturen, men det ar bara pa vissa stallen. i slutet pa februari da blommar det overallt - aven asfalt och sten.
Grabbarna ar lediga, men borjar skolan igen i morron. Hoppas det blir sol till helgen, sa vi kan aka skidor i backen.
Take care of each other!
bosse
zachs,
Jag star for vad jag sagt. Din gran var for otat! Denhar ar av plast!
Skot om dom dina!
Tack Oskar!
bosse
Vad glad jag blir när jag läser dina inlägg. Det märks att du är glad över att vara hemma.
Ta hand om din familj och dig!
Tom
Tom,
Jag är mycket lycklig över att vara hemma! Man inser inte vad man saknar förrän man är i den situationen att man inte har det längre. Även om ingen vet hur länge man finns kvar tillsammans med familjen, så ökar sannolikheten att tiden blir kortare ju äldre man blir.
bosse