Italien
Hej.
Jag har aldrig varit i Italien, det enda stället jag har varit på är Grekland. Men nu sitter jag här & funderar på att boka en resa till Italien i mitten/slutet av mars. Men hur är vädret i Italien då? Är det bra, vädret kanske alltid är bra i Italien? haha. Jag hade tänkt mig vara borta i 4 veckor, och letar efter relativt billiga hotell just nu. Eftersom jag studerar halvtid så har jag ju inte direkt världens fetaste plånbok utan letar efter det lite mer enkla. Har ni något tips på vart i Italien det är bra att åka, vart det är fint osv? Jag vill gärna ha relativt nära till kusten :) Behöver man vaccinera sig mot något särskilt om man åker till Italien eller är det något annat man behöver tänka på?
Tacksam för alla tips & svar :)

Har inte så stor erfarenhet av Italien men när det gäller vädret så beror det på var i landet man är. Sicilien har ju ett helt annat klimat än de norra bergiga delarna.
Jag har bara varit i Rom och där omkring och då var det i juli och +35 grader. Idag var det +10 grader i Rom. Det brukar vara runt +20 på Sicilien i mars/april. I Rom brukar det vara runt +15 då. Det går att googla på temperaturer i olika delar av världen.

jag var i nordöstra italien förra året i San Remo mars/april. det var ju inte så man frös. ungefär 10-15 grader i mars. medan i aprl kunde de vara i alla fall 20-25 grader.
det beror samtidigt på var man åker

Rom är verkligen sevärd 
när tänkte du åka?
Hade tänkt åka i mitten av april :)
Men vet inte vart i landet, finns så mycket man skulle vilja se. haha :)

Rom skulle jag vilja åka till. finns mycket attt se.
#6 Verkligen! Dit behöver man åka många gånger för att känna att man hunnit med det mesta. Det som är bra är att många sevärdheter ligger vid en och samma gata - Via Corso.