Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1850 ggr
Meddo
2009-11-01 21:54
0

Spanien

Någon som har varit i Spanien och kan berätta lite om landet? Hur varmt är det i Spanien såhär års?

DinJejja
2009-11-02 14:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har vart i Malaga i Spanien. Var där en vecka i augusti och då var det väldigt varmt och skönt där. Vi bodde på ett hotell inne i staden, fast ändå vid stranden och massa andra hotellområden. Det var väldigt mycket turiseter där. Men det var fint, massa mysiga resturanger och affärer.

Sen har jag åkt bil genom Spanien med. Såg en hel del av landet då. Måste säga att de är nog vackrast i bergen, Pyreenerna. Landskapet är stort och öppet och det känns som det är evigheter mellan städer och byar ibland. Men som sagt väldigt vackert.

Bifogar bild på vårt hotell i Malaga :) det ända gröna vi kunde hitta :P

elyse
2009-11-11 18:50
0

Du kan googla på "dagens temperatur xxxxxxx" och få reda på hur varmt det är. Själv har jag bara varit på Mallorca (på sommaren) och där jag var, Alcudía, är en turistort i mängden.

asvensso
2009-12-04 15:45
0

Fran och med juli sa ar det ganska sonderbrant i sodra Spanien - solen steker allt. Lite okenvarning har och dar faktiskt.  Jag forderar Barcelona i sa fall - en spannande stad med rikt kulturliv och en strand. Mallis ar fantastiskt vackert utanfor turistfallorna i Magaluf, Palma Nova etc.

Som sagts, Pyreneerna har mycket spannande att bjuda.

Santiago de Compostela om ni kanner er lite pa pilgrimshumor.

Tarzan88
2010-02-12 09:10
0

hallå !

ja har vart i spanien eller rättare sagt lånade min chefs hus och bodde där i över 1 månad,ja bodde på marbella,men va mest inne i Fungurola,det är en turist vänlig stad,med låååååånga stränder,det är 1 timmas båtfärd över till Afrika, om det är klart och inget dis ute kan man se över dit,

det är ett barnvänligt område,med många små affärer,gatukök restauranger mm, om man ska köra bil så kan ja säga att de rätt lungt,ja fick ju köra mellan marbella och fungurola varjedag då ja låg på stranden där,sen kvällarna va ja hemma på marbella,

marbella ja de är sevärt,men ett väldigt DYYYYRT ställe,de är väl mest väldigt rika människor som bor där kan mna nog säga,så de inget att rekomendera till en vanlig barnfamilj,sen e de lite stelt tycker jag,jag bodde där mellan juli - augusti så det va väääldigt varmt,man ska se till att ha ac eller annat på hotellet eller vart ni ska bo annars är de olidligt,kvavt och jätte jobbigt,sen alla MYGG,fy fasen se upp me dom,för ja va uppäten en morgon,dom tuggar och klasar på en som Fasen alltså,sen kliar de i flera dagar vecka till och med…så tänk på det!

Jag flög ner och tog en av chefens bilar hem,så ja bilade genom frankrike och alla dom länderna, och hela spanien så jag såg mycket av landet,tyckte dock inte de va lika varmt upp  igenom,men de ju inte så konstigt! ett vacker land,ska se om ja kan plocka fram några kort i dagarna eller efter helgen ska ja lägga upp dom här kan du få se lite..

dessa hotell du ser på denna sida ja bifogar,är kanske 100 m från stranden,de är alltså precis utanför hotellet du går över vägen bara så e du på stranden,ja har ej kollat alla hotell men ja kolla snabbt och kände igen dom flesta,dom ligger relativt nära varandra,vissa 50 m ifrån vissa kanske 100-300 m ifrån varandra

http://sv.hotels.com/de450280/hotell-i-fuengirola-spanien/