Resor iFokus

Resor

Etikett1-afrika
Läst 1115 ggr
bosse
0

Hur bar han sig åt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina lokala kollegor lånade min turistkamera och flög söderut i jobbet. Han tog bl.a. detta foto, men satt han bagageutrymmet månne?

bosse
0

Detta är iaf taget genom fönstret.

junglebum
0

Han flög troligen i ett litet gammalt plan som har hjulhusen i vingarna.

AndersE
0

#2 Jo - Fokker 50?

Oskar
0

Tänkte just skriva att det nog var ett plan där vingarna satt ovanpå flygplanskroppen. Och när jah såg Anders bild så insåg jag att jag hade rätt. :)

bosse
0

Jag har sett många av dom på flygfältet, som jag passerar varje dag. Iaf så akte han ner till Darfur och staden Nyala. Ni vet alla var Darfur ligger förmodar jag - knappt 2000 km västerut från Khartoum.

bosse
0

Nyala.

bosse
0

Stadion.

bosse
0

Palats?

bosse
0

En by.

bosse
0

Den muren kan inte vara speciellt mycket skydd, när gerillan anfaller.

bosse
0

Sista bilden.

bosse

zachs
0

Man hör ju så mycket talas om detta Darfur så det var intressant att få se lite bilder där ifrån. Tack, Bosse!

Oskar
0

Tackar för de bilderna. Ganska långt ifrån de vanliga turistbilderna…

bosse
0

Håll till godo! Tyvärr får jag inte resa till Darfur för att ta egna foton. Anledningen är att en av våra lokala kontraktorer dödades av en sniper med ett enda skott rakt genom huvudet. Skulle dom få syn på en "white man", så skulle dom troligen ta för givet att jag jobbar åt FN och här tycker man inte om FN. En dag ville jag göra och gjorde en liten färd till en kulle en bit ut i öknen och Musa blev rädd och ville inte åka, för han är arab och därute är det negrer och negrer dödar araber om dom har en chans, sa han. Vi åkte iaf. Jag hittade en jättefin sten. Förutom han som sköts genom huvudet, så dog en kontraktor för ett par veckor sen, när ett järnrör ramlade ner. Han sprang för livet åt fel håll - mot döden. Ca ett 10-tal personer har dött i trafiken inom projektet.

Benjy
0

häftiga bilder