En bagare.
God fortsattning!
Nar vi skulle starta var resa mot Riyadh igen efter natten pa "One star hotel", sa ville Colin garna ata frukost. Vi stannade vid en shop som var oppen. Under tiden som Colin bestallde te och omelett i ett brod, sa gick jag over till en annan shop som var oppen. Det visade sig vara ett bageri och jag ar inte speciellt blyg eller hammad, sa jag fragade om jag kunde ta lite foton. Helt OK.

God fortsättning själv! Kul att läsa dina berättelser. Och landskapet är verkligen annorlunda mot Sverige!
Oskar
Varför vill de så gärna bli fotade?
Tom
tom,
Jag tror inte att det hander sa mycket i deras liv och detta var nanting annorlunda som bara hande. Och att en vit man upptrader naturligt utan "klasskillnad" bland dom, ar inte nanting som hander sa ofta. Deras arbetsgivare som ar en saudier behandlar dom som slavar och aven dom som kommer upp sig bland dom egna andrar snabbt attityd. Det finns ju en del bocker om det svenska bondesamhallet och torparna, som beskriver samma attityd. Jag lovar att dom har ingen dans pa rosor - men dom ar beredda att dela det lilla dom har med en framling - vilket en "rik" man har svart att gora.
Ni kanner till min passion for fossiler. Jag hittade denna "petrified wood" (ca 40 kg) utanfor en turkisk restaurang i Sulayil, sa jag fragade hur mycket han ville ha och om den var till salu. Han ville ha $100. Det fanns ytterligare en "wood" + en annan sten packad med fossiler som jag aldrig sett tidigare. Denhar stan ligger precis i kanten pa EQ och dar finns mycket att upptacka. Jag bjod honom $100 for allt, vilket han inte accepterade. Da fortsatter man argumentera lite under glada forhallanden. Efter ett tag plockar man fram pengarna och okar pressen, sen visar man tydligt att man ar pa vag att lagga sedeln tillbaks i planboken och borjar rora sig mot bilen. Da griper oftast girigheten in och man betalar det pris man ar villiga att ge. Jag har gatt i skola hos min hustru och hon ar hutlos. Jag brukar oftast halla mej pa lite avstand, nar hon gor sina affarer.
Jag glomde beratta att jag efterat pa kvallen ringde min hustru och hon var inte alls sa fortjust over mitt inkop. "Koper du stenar?", var hennes anmarkning. Hon hade ingen som helst forstaelse for mitt fynd. Tank att kvinnor har sa svart att forsta vad som ar viktigt i en mans liv.
bosse
Begreppet prylar får en lite annorlunda innebörd med ditt prylsamlande. Jag har tidigare sett prylar som i första hand någonting elektriskt men jag inser att även en sten måste räknas som en pryl i rätt ögon =)
Tom
tom
Som jag nastan alltid har sagt:"Man domer utifran egna erfarenheter!" Och det ar ytterst fa forunnat att ta lardom fran andras.
mvh/bosse