Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 757 ggr
bosse
0

One Star Hotel.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gott Nytt Ar!!

I helgen gjorde Colin och jag en frivillig sitevisit ner mot gransen mot Yemen. En fard pa 550 km, men vi fortsatte ytterligare 80 km for att hitta ett hotell - Al Aroka. Det fanns 12 rum, nagra med dubbelsang och andra med separata sangar. Har forsoker Colin satta pa TVn. Det gick inte.

Pa vagen ner, sa stannade vi pa en bensinstation for att avnjuta en kopp kaffe. Vi hade ju startat vid 6-tiden pa morron. Under tiden, sa kom en saudier for att ocksa fa sig en te tar pa morron. Efter en stund fragade han pa perfekt engelska om vi var "Americans", vilket vi naturligtvis fornekade. Da bjod han oss pa nybakade donuts, som han hade i bilen och det var nog dom godaste donuts jag nansin smakat. Krispiga och allting lagom.

bosse
0

Har har Colin gjort sig hemmastadd och tar av sig skorna. Jag gjorde likadant och somnade med kladerna pa. Vi vaknade strax efter 19 och gick en runda langs huvudgatan. Vi hade hamnat i verkstads souken, sa man reparerade bilar overallt. Langre bort kom vi till en blandning av elektronik, frisorer, mobler och skraddare. Det var under 20C, sa vi drack varm choklad utanfor hotellet, men vi satt ute. Det var en "drive in" kaffe/choklad shop.

bosse
0

Toan utgor ett hal i golvet. Det fanns ingen belysning och inget varmt vatten. Vi lyckades byta rum senare, dar vvberedaren funkade - nastan.

bosse
0

Vi betalade ca $28 for vart rum, om man ville bo ekonomiskt fanns dessa for $8 (SR30). Sahar bor ca 75% av alla gastarbetare fran oster - pakkisar, indier, bangaleser….

Tom
0

Flashigt badrum :)

Tom