Dead end road.
God fortsattning pa det nya aret!
Forrforra helgen borjade jag utforska ett nytt omrade nordvast om Riyadh, utan att ha lagt ut dom foton jag tankt lagga ut med andra irrfarder. Jag har under en tid saknat bade tid och motivation.
Detta ar en del av en uttorkad flodfara, som strax efter den senaste istiden "slussade" ut mer vatten an vad Nilen gor idag. Eftersom jag inte tidigare rort mej i dethat omradet och har inga coordinater att ga efter, sa valde jag en vag, som gick i "ratt riktning". Den slutade mot dethar berget, men eftersom en fard upp med bilen var lite riskabel, sa klattrade jag upp sjalv forst. Det visade sig att det var tur for det fanns knappast utrymme att vanda daruppe och ingen mojlighet att fortsatta pga sandvallar ocg stangsel.
Jag passade pa att ta ett par foton av denna "flodarm" och den asfalterade vagen. Detta ar inte huvudfaran. Om man kollar pa Googles "karta", sa ser man huvudfaran som en gron rand vaster om Riyadh. detta pga att hela faran har "farms" och aven dadel odlingar. Manga gamla hus och nya palats finns aven i faran. Compounden vi bodde i tidigare ligger aven i samma fara och det ar alltid mycket svalare dar nere.
Till vanster kan ni se en grusvag. Jag ogillar i hogsta grad dessa vagar for langs den loper en sandvall, som man inte kan ta sig over med bilen. Ibland finns det aven ett stangsel. I somras stoppades jag av en sadan vall och stangsel. Det tog mej 2 timmar att hitta ut, trots att stan lag bara nagra km bort. Det ar val OK om man har bensin i tanken och inte ar trott, men den gangen var jag pa vag hem efter en natt ute i oknen. Jag hade ocksa planerat att besoka ett ravgryt, som jag kande till.
Halsningar
bosse