Varför så hårda madrasser?
Varför har man ingen bäddmadrass på resår madrasserna, som vi har i Sverige? Varken Spanien, Grekland, Italien eller Turkiet verkar ha det. Ligger man på samma sätt även privat i dessa länder? Det är möjligt att det förhåller sig på annat sätt på hotellen. Det känner jag inte till, då jag bara bott på lägenhetshotell.
Om du bara visste vilka hårda sängar de har i Kina, det får det mesta annat att framstå som bekvämt
Första gången jag var i Kina så tog det mig flera dagar att lära mig sova i sängen utan att vakna och känna mig som om jag blivit påkörd av tåget
Nu senast jag var iväg så hade jag dock inga problem med hårda sängar fast jag sov i samma säng
Man vänjer sig
Jennie
#1 Kul att någon ville svara! Ja, man kanske vänjer sig, men du ser ung ut och då kanske det är lättare, än med en gamm-kropp som min 
Ju längre man är på en plats och oftare, desto lättare är det att vänja sig också. Jag hade en jättemjuk säng hemma när jag var i Kina första gången. Men inför andra resan så sov jag hårdare hemma och då var det inte så svårt att vänja sig när jag kom dit, plus att jag tror min kropp kunde komma ihåg hur man skulle sova. Min man har dock vart med om värre. Han sov på en träskiva med en filt på fram tills tonåren, och likadant var det på universitetet innan han genom ett utbytesprogram kom till Danmark. De tror i Kina att det är bra för ryggen att sova på hårt underlag
Kan dock meddela att vissa hotell har börjat anpassa sig till turister lite mer. Antar att de fått för många klagomål från folk som inte kunnat sova
Hans föräldrar har även ordnat en väldigt skön säng åt oss i vår lägenhet de köpt åt oss i Kina
Jennie

Har i England ar baddmadrass ocksa nagot ingen har hort talas om! Pojkvannen var helt fascinerad av den jag hade i min sang - man kande ju inte fjadrarna! ;)
Jag forstar inte alls hur de fixar det, jag blir galen pa det! Har lagt tacken under lakanet hemma hos pojkvannen ocksa i ett forsok att fa det lite bekvamare.
// Amanda
En reflektion: Säljer de inte bäddmadrasser på IKEA i södra Europa?
De borde de göra tycker jag
Aldrig vart på IKEA någon annanstans än Sverige, Danmark och Kina. Men i Kina så hade de i alla fall samma sortiment plus minus några varor möjligtvis. Så IKEA i övriga Europa bör ju ha bäddmadrasser också.
Jennie
Men om efterfrågan inte finns, har de sådana varor då? Eller så har de inte kommit på vad mysigt det är
eller förstått vad man använder dem till.
Jag tror nog jag får ta mig en tur till IKEA nästa gång jag åker till Kina, bara för att titta på sängavdelningen *fniss*
Men de har faktiskt en del mjuka sängar där iaf. Jag och min man har en jätteskön säng i vår lägenhet i Kina som hans föräldrar har köpt åt oss, och möblerat. Där sov jag riktigt gott!
Jennie
Egentligen är det nog inte utlandet som har hårda madrasser, utan vi som sover allt för mjukt. Rygg och nacke får ju bättre stöd på en lite hårdare madrass än en typisk svensk sova-som-en-banan madrass
Jennie