Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1015 ggr
acke1
2009-09-22 20:19
0

Kina

Hej!

Jag ska till Beijing nästa månad och har hört att det finns rätt så billiga saker där. Jag undrar om man kan köpa Mac billigt där eller om dom kostar ungefär som i sverige.

Tack

//Acke1

Oskar
2009-09-25 11:09
0

Vet inte hur det är nu men har för mig att när jag var där för typ 5 år sedan så var det ingen större prisskillnad på elektronikprylar. Dessutom gäller det ju att se till att man får svenskt tangentbord och liknande. Men det kan ju ha ändrat sig de senaste åren.

Oskar

RuiXue
2009-10-25 23:04
0

Tangentbord går alltid att ändra bland de nationella inställningarna på en dator, så man måste inte ha knapparna för att skriva åäöSkrattande Dock ligger väl priserna ungefär på samma nivå som här. Tåls också att tänka på att Kina har andra vägguttag än vi har här. Europeiska funkar i Kina, men Kinesiska funkar inte i Europa.

Jennie

Godsagare
2009-10-26 09:50
0

Nu kanske det redan är försent att ge råd men jag har för mig att Hong Kong har billigare. Men ska du till Hong Kong och sedan tillbaka till "Kina" så tänk på att ha visum för flera inresor.

Berätta gärna hur din resa blev och vad du shoppade!

RuiXue
2009-10-26 13:16
0

Även om det kanske är sent för TS så är det alltid bra att veta för alla som har funderingarGlad

Något annat som är tänkvärt men ack så viktigt är att man endast får ta med sig varor värda 1500sek till sverige avgiftsfritt! Det kan bli DYRT om tullen hittar ens nyinköpta dator eller vad som helst dyrt köpt utanför EU!

Jennie