Kryssning i Karibien?
Min familj funderar på en kryssning i Karibien i januari/februari. Är det någon som varit på en sådan och kan berätta?

Mors!
Jag kommer tillsammans med familjen att göra en kryssning i i slutet av oktober och några dagar i november. Rättare sagt 27 oktober till den 6 november.
Vår kryssning går med RCCL vilka jag tror är störst på detta med kryssningar.
Vi kommer att segla med Jewel of the Seas i en sk. repositioneringskryss och så här ser programmet ut:
Dag
Hamn
Ankomst
Avresa
Dag 1
Boston, Massachusetts
17:00
Till kaj
Dag 2
Cruising The Inland Sea
Till havs
Dag 3
Cruising The Inland Sea
Till havs
Dag 4
San Juan, Puerto Rico
15:00
23:59
Till kaj
Dag 5
Charlotte Amalie, St. Thomas
08:00
18:00
Till kaj
Dag 6
St. Croix, U.s.v.i.
18:00
Till kaj
Dag 7
Cruising The Inland Sea
Till havs
Dag 8
Oranjestad, Aruba
20:00
Till kaj
Dag 9
Cruising The Inland Sea
Till havs
Dag 10
Cruising The Inland Sea
Till havs
Dag 11
Miami, Florida
07:00
Till kaj
Till nästa sommar har vi planer på att göra en kryssning som utgår från Shanghai i Kina och går till Japan och Sydkorea.
Jag återkommer med mer info om höstens kryssning när den är gjord.
#1 Whoa, jag blev nog mer intresserad av Asien-kryssningen. Vilket bolag är det med? Länka gärna!
Vi funderar på en kryssning som utgår från Miami och sedan till St Martins (tror jag att det hette), Dominikanska Republiken, Caymanöarna och Haiti. Men det finns många bra att välja mellan.

Halloj!
Kolla på Royal Caribbean så är det bara att välja resmål.
Det finns en annan som verkar vara intressant, i alla fall för mig.
Det är en kryssning på 13 nätter som utgår från Dubai och landar i Singapore.
Singapore är ett ställe man bara måste stanna ett par dagar på. En helt makalös stad.
Kryssningen kostar förresten från 12801,-/pers. Inkl. allt (ok - inte alkohol) Flyg till Dubai och från Singapore tillkommer.
Smart sida att hitta billiga biljetter på är hos KAYAK.
Tack för tipsen! ^^

Ja kom gärna hit och berätta hur kryssningen är!

Jag såg en dokumentär igår som visade att när man kliver i land så får man inte tid att utforska stället man kommer till, utan man stannar på stranden och blir servad. Stämmer detta?

Absolut inte!
Finns hur mycket som helst att göra. Man har fria händer eller så finns det program som RCCL ordnar.
Frugan o dottern kommer ex. att dra iväg på en 4 timmars ridtur när vi kommer till Puerto Rico.
Jag lär väl under tiden kontrollera barerna runt hamnen…
#9 Så bra! Nu blir jag bara mer sugen. ^^