Platanias, Chaniakusten
Är det någon som rest till Platanias, Chaniakusten ?
Funderar på att ta en sista minuten, men vet inte alls hur det är där, har aldrig hört något om det. Om inte sist minuten så har jag funderat på ev i oktober, någon som vet hur vädret är där under säsongerna?
tacksam för svar =)
har varit där!!jätte-fint,,,med en lite mysig båthamn och en gammal stadsdel,,mycket små mysiga restauranger,,,bara åk
/lycka till
#1 vad trevligt, det låter jätte mysigt =) tack!
ha en härlig semester..och det får du säkert,,,grekerna är ett mycket turistvänligt folk
hej! Jag har varit på Kreta 2 ggr och i Channia. Bara positivt att säga om allt. I början av oktober börjar deras säsong ta slut och vädret kan vara instabilt, men jag har alltid haft tur och haft soligt och varmt och havet är ljummet. har hyrt scoter och åkt omkring och även åkt deras lokala lyxiga bussar som inte kostade mycket alls.
Mina vänner som också varit där har sett sköldpaddor på Platanias stranden, men det har inte jag :-(.
Så ta en sista minuten du för OM du nu inte skulle gilla stället så har du inte kastat ut sååå mycket pengar i onödan :-)
Ha det gott!
Jag har varit på fyra ställen efter Chania-kusten och har varit nöjd alla fyra gånger. Jag håller nog med #4 om att vädret kan vara instabilt den årstiden. Förra året var jag i Kato Stalos och då vi skulle åka hem sista veckan i september, så kom världens skyfall. Det forsade t o m inomhus. Det var något läckage uppe på taket.
Nu åker vi igen i slutet på september till samma ställe och räknar då med att kanske inte att vädret ska vara tiptop hela veckan.
Det enda som kan bli trist är att om man har vandrat byvägen några gånger, så är det inte så mycket mer att se kring hotellen.