Mallorca den 5-12 September.
Jag och min familj ska åka till Mallorca, vi är jag själv, mamma, pappa och naturligtvis min bror och hans tjej.
Vi åker den 5 sept och kommer hem den tolfte, jag fyller den 6 sept och kommer fylla där nere.
Nu har jag blitt lite orolig över vår resa eftersom jag har sett att dem bombar på Mallis, dock inte dit vi ska.
Vi ska resa till Alcudia. Men jag känner mig lite orolig iaf för jag vill verkligen åka, men jag oroar mig för att flygbolaget kommer säga att dem inte kommer ta oss dit pga bombattentaten.
Jag har verkligen sett fram emot denna resa sen början av året. Jag älskar Mallorca och Alcuida, jag var där senast 05, och vill sååå GÄRNA fira min födelsedag där nere.
Tror ni att det kommer bli så att dem kommer säga att vi inte får åka ner eller kommer det lugna ner sig tills vi ska åka?
Hjälp mig att få upp hoppet om att vi kan åka och inte så att resan blir inställd, vill inte ha den inställd. Längtar som ett jädra as..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Det bästa är väl att kolla vilka regler flygbolaget har när det gäller att ställa in resor pga av krig och oroligheter. Och du kan ju även höra vad UD säger.
mvh
Oskar
Troligen staller de INTE in pa grund av ETA bombningarna. De forekommer ju ganska ofta, dock inte pa Mallorca. ETA vill helst forstora for spanjorerna och pricka in traffar pa symboliska mal sasom Plaza Mayor - stora torget i Palma. Det skadar aldrig att vara forsiktig men mycket liten sannolikhet att de skulle aka upp till Alcudia och sikta in sig pa icke-spanjorer. Snarare da mer i Palma och lite lyxvillor har och dar som kanske kan agas av utlanningar ocksa.
Spaniens ekonomi ar otroligt beroende av turismen under sommaren och darfor kommer sakerhetsatgarderna att forstarkas for att skydda denna inkomstkalla. Kolla med resebyran regelbundet och kolla dit avbestallningsskydd sa att du vet vad som galler i alla fall. Jag ar nastan 100% saker pa att ni kommer att aka. Skulle att ga overstyr dar nere sa borde resebyran kunda hjalpa er att avboka och boka en sista minuten nagon annanstans.