Resor iFokus

Resor

Etikett4-nord-sydamerika
Läst 1406 ggr
CarinaA
0

Visum-USA ???

Behövs det något visum för inresa i US ??

mooi
0

Beror på hur länge du tänkt stanna. Upp till 90 dagar räcker det med att fylla i ett ESTA = det formulär man fick på flygplanet förut. Det fyller man numera i på internet först.

http://stockholm.usembassy.gov/Consulate/noni_visa_index.html

här står lite om det.

Jag själv håller på och funderar på visum. Ska åka som working student till Florida. Verkar som att jag måste åka till ambassaden i stockholm för detta.

Betiz
0

#1 Du måste till Ambassaden i Stockholm för det. har själv levt och bott i Usa, först som Au-pair, sedan student och sedan jobbvisum. så jag har haft och göra med alla möjliga papper och visum. och allt är via Ambassaden i sthlm.

#0 precis som #1 säger kan du vara i Usa upp till 90 dagar utan Visum. men som sagt måste du fylla i det där formuläret.  vart i Usa ska du? ska du vara turist bara eller vad har du tänkt dig?

mooi
0

#2 ja, jag har äntligen listat ut vilket visum det är jag ska söka :p så nu är det bara till att få fram alla papper och boka ett möte.

Vet du när visumet börjar gälla? Inte från när man får det väl? Måste ju vara när man korsar gränsen eller  nåt.

Betiz
0

#3 På visumet kommer det stå på datum ifrån när det börja gälla och när det har gått ut. mitt visum började gälla två´veckor innan mitt avresa datum till Usa

mooi
0

#4 tack!