Resor iFokus

Resor

Etikett1-afrika
Läst 1038 ggr
Christina
0

Bästa hotellrummet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu har jag checkat in på rummet till Hotell Marriott i Kairo. Nog det bästa rum jag någonsin haft.

En svit med soffgrupp med TV, en matsalsdel och separat sovrum med 42" TV. Samt terrass utanför.  American style - alltså finns minikök med microugn och kokplattor. Badrum med badkar och duschhörna, samt klädvårdstillbehör som strykjärn och strykbräda.

Skrivbord med nätkabel att så jag kunde ansluta min bärbara förstås. 

En riktig lägenhet känns det som. Och priset är 120 US$ - mindre än 850 SEK. Synd bara att jag ska ut i morgon och rummet stå tomt…..

Har du haft ett riktigt bra rum någonstans?

johan
0

Mina två bästa hotellupplevelser har varit dels i Metrologen i Riksgränsen och vanliga rummen på Seglarhotellet på Sandhamn. Inget av dom är något märkvärdigt egentligen, men jag tycker det är så ofta som man bokat 4-stjärniga rum och det är helt värdelöst. När då standardrummen är mysiga och över all förväntan känner jag mig nöjd.

Mvh // Johan

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bott pa sa manga hotell i mitt liv och jag kommer inte ihag ett enda forutom det senaste har i Al Khartoum. Dubbelt sa dyrt och det mesta hanger lost och fargen flagnar. Har handlar det om tillgang och efterfragan. Fasaden ar helt OK.

Jag tog bara ett enda foto och det ar innergarden.

Oskar
0

#0 Såg läckert ut!

Tycker dock sällan att det är värt extra kostnaden att bo på något som är högre än 3 stjärnor. Ofta tillbringar man ju inte så mycket tid på hotellet ändå. Men det är klart, reser man mycket i tjänsten så kan jag förstå att man vill bo bekvämt. Och sen i vissa länder där hotellen är billiga, ja då kan man ju lika gärna bo på fina hotell.
Senast bodde jag på detta i Norrköping:

http://www.hotelldrott.com/

Var något otroligt sunkigt. Och fult. Finns ingen bild på hotellet på hemsidan…vilket jag förstår. :)

När det gäller fina hotell så har jag bott på ett lyxhotell i Marmaris i Turkiet som jag gillade. Otrolig frukost och polanläggning. Och så bodde jag på ett snyggt hotell i Helsingfors, tror det var SAS Radisson. Fast det är sällan de fina hotellen man kommer ihåg…

Oskar

rumpino
0

för knappt två år sedan var jag i bangkok o bodde på the davis. där kostade en svit 850kr (då). de var 'flashiga', stora marmorerade badrom, +60kvm stor osv. stilen var väl inte det jag skulle valt att inreda mitt hem med men det kändes schysst o pynta lika mkt för en stor svit som ett ruttet rum i sthlm  =)

Christina
0

Jag brukar sällan bo så här stort och bekvämt och därför njuter jag just nu. Men annars väljer jag rent privat hellre små gästhem där man möter ägarna själva.