Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 2376 ggr
aase-andersson
0

skottland

Jag vill åka till skottland inverness och deras omgivningar. hur tar man sig bäst dit nu när man inte kan åka båt från Göteborg. vill visa sambon alla de fina slotten och whiskey des ställen, kanske få se hedarna genom våra jägar ögon… vart letar jag?

Oskar
0

Kanske smidigaste är att flyga och sen hyra bil? Tror även att det går färja mellan Skottland och Norge under sommaren.

Oskar

annsofi
0

Har inte sett tråden förrän idag men jag hoppas att det inte är för sent att svara på den … Sambon och jag har varit två gånger i Aberdeen och båda gångerna har vi flugit från Kastrup till Aberdeen. Vi har bott i Aberdeen båda gångerna och den första gången åkte vi på whisky-tur på egen hand genom att ta en busstur till Keith. En resa vi verkligen vill rekommendera. Landskapet är ju gudomligt. Hoppas er resa blir av Glad

aase-andersson
0

tackar för hjälpen,,,,har jag tur tar vi harleyn från norge till skottland..mmmmmm

Adamus
0

Klart Ni ska ta hojen! Ska Sj försöka hinna med ~1 vec mc och några 100 mil där under sommaren/hösten i år. Siktar nog på likartade besöksmål, färja från Norge verkar enklast. Packa vattensäkert och ladda gpsen. Blir det hoj är ju redan 1/2 resan räddad Cool

www.smyril-line..se Bergen-Scrabster

www.ferrycenter.se Flera frakt flottor

/Adam

Pia
0

Skottland är ett av mina favoritresemål, många ggr om, vi var senast där i somras. Faktiskt även i trakterna runt Inverness igen. Du får absolut inte missa att åka över till Isle of Skye! Gudomligt är bara förnamnet.

Bilen med och färjan från Danmark till Harwich, så det blir ju tyvärr en rejäl bit att ta sig därifrån upp till Skottland. Eländes elände att ingen färja går från Gbg-Newcastle längre:(

aase-andersson
0

tack för alla svar.. men jag tror man kan åka båt till norge? från göteborg men vet inte det riktigt..

jag ska smörja och fjäska ordentligt…..

NiklasPetri
0

skottland är så jäkla fint! :)

fd-sockerknarkare
0

Ryanair flyger dit men vet inte om det bara är från skavsta…

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

rifla
0

Jag kollade också ryanair dit och det skulle inte alls bli dyrt. det som kostade var boende för högsta önskan är ju ett stenslott..