Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1455 ggr
[ElisabethYL]
2009-03-30 02:42
0

London

Funderar på att åka en vecka till London i sommar…

Har ni några tips på ställen som man kan besöka?

Är det någon som vet var Gordon Ramseys restaugang ligger?

Oskar
2009-03-30 15:01
0

Gordon har väl flera restauranger i London? Här är alla som finns i England…tror de översta är de som ligger i London.

http://www.gordonramsay.com/ukrestaurants/

Annars finns ju hur mycket som helst att besöka och göra i London! Beror ju på vad man är intresserad av. Men att gå på en musikal bör man ju göra. Gå på varuhuset Harrods. Besöka ett par av museerna.

Oskar

ChristineL
2009-04-01 13:24
0

Madame Tussauds tycker jag är ett måste! Underbart konstverk verkligen! http://www.madametussauds.com

[ElisabethYL]
2009-04-01 21:46
0

Jag har hört att det är fint på Kew Gardens (Royal Botanic Gardens Kew). Någon som vart där?

Oskar
2009-04-02 10:52
0

#3 Japp, Kew Garden är absolut värt ett besök. Bäst är det ju när det är fint väder.

elyse
2009-04-02 22:35
0

British Museum, Camden (man kan gå hela Oxford Street och komma dit, om man är redo för en lång promenad), köpa en grillad smörgås och äta den i Hyde Park/Kensington Gardens. Det är kul att bara gå omkring och kolla på alla hus i Notting Hill och Kensington också. Jag rekommenderar att köpa ett busskort för turistbussar där Mayfair börjar och Hyde Park slutar. Man kan åka alla bussar på biljetten (kolla upp så att du får rätt biljett) och då finns det tre olika turer + en language bus där du kan lyssna på en guide på bl.a. svenska i hörlurar. Om du avsätter 4-5 timmar till dessa bussar så har du sett ALLA sevärdheter i London och kan välja vilka du vill se närmare på. Towern är häftig och de har bra Fish n Chips i kioskerna utanför.  

Och du, kolla om hotellet har AC. De flesta har inte det eftersom hotellen är så gamla. Jag och min mamma var där i juli 2006 och det var då värmerekord - 35 grader och hotellet hade varken AC eller fönster man kunde öppna helt (ca 20 cm fick man upp) - olidligt! Vi sov på golvet.

AndersE
2009-04-04 02:36
0
fibro
2009-06-25 21:35
0

Notting Hill och Portobello Road! Parker som Kensington Gardens och Hyde Park, missa inte, så rogivande efter en hektisk dag.

London Zoo och Madame Tussauds så klart.

Det är bara några få av klassikerna, det finns SÅ mycket mer. Har varit där 3 ggr på ett år, har inte sett hälften ens. Längtar alltid tillbaka.

"If you´re tired of London, you´re tired of life"