Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 1088 ggr
Oskar
2006-10-16 14:15
0

Skidor?

Har ni börjat planera in vinterns skidresa?  Själv blir det för andra året i rad en vecka upp i Lofsdalen. Fast ser ju inte så inbjudande ut ännu. :)

http://www.lofsdalen.com/Webcam/index.asp

Vilken är er favorit skidort?

Oskar

johan
2006-10-17 01:25
0

I Sverige är Riksgränsen min absoluta favorit. Har varit där de fem senaste åren och har alltid stormtrivts.

Lovsdalen har jag varit en gång och vill minnas att det var rätt långa backar för att vara så pass långt söderut. Hade faktiskt en riktig toppenweekend där.

Jag har en helg bokad i Hundfjället i december. Hoppas också att det blir Riksgränsen även i år. Vill göra lite fler toppturer i år.

Mvh // Johan

Karmatarerskanise
2006-10-17 02:41
0

Min favoritlpats är sälen :) Vid Gustavsbacken :)

bosse
2006-10-17 11:47
0

Om jag är här i Libanon, så har jag bara en halvtimmes körning till skidbacken i Laqlouq och en dryg timme till Faraya med drygt 70 liftar.

Oskar
2006-10-18 13:48
0

#1 Ja riksgränsen är jag sugen på. Och jag håller med om att Lofsdalen har förvånasvärt långa backar. Lofasdalen är ju dock inte direkt stort…så vill man ha dubbelsvarta backar och röj på kvällen…ja då är det nog fel ställe…

Oskar

tessie
2006-11-21 17:58
0

Eftersom jag bor i Östersund har jag Åre som favorit. Jag vill faktiskt

rekommendera Åre det har verkligen blivit trevligt i byn med många

affärer och pubar/restauranger när man inte vill/orkar åka i backarna.

CarlS
2006-11-21 20:18
0

Min favoritbacke är Sydalpin - Kungsbygget på Hallandsåsen!

Här brukar jag störta mig utför i rent dödsförakt. Från toppen till det att jag "landat" tar det väl sådär 1 minut. Men den minuten är den bästa minuten! Om man sedan åker liften upp sådär 100 gånger samma dag så blir det ju ett helt "åk" till slut.:)

Tyvärr är oftast backen full med Danskar, Tyskar och en och en annan Skåning som hittat hit också. Och Ungar förstås! Sådana brukar jag ha ett par stycken hängandes på skidspetsarna när jag kommit ner…men lite spill får man räkna med..Glad

Här en liten länk till Sydalpin - Kungabygget

//CarlS