Malaysia i sommar
Ska åka till Malaysia i sommar. Främsta resemålet är Kuala Lumpur då det pågår en tävling där som jag ska vara med i. När den är avklarad tänkte vi resa runt lite i tre veckor ungefär. Är det någon som har varit i Malaysia som kan rekommendera några resemål?
Är det några hotell man ska undvika och finns det något man absolut inte bör missa när man är där?
Vår son på 11 år följer också med.
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Har inte varit där själv men hört av andra att Langkawi är ett "måste" om åker till Malaysia.
http://www.expressen.se/resor/resmal/asien/1.84326/malaysia-langkawi-en-fortrollad-o
Sedan är det väl fortfarande relativt billigt i Malaysia…dvs man kan passa på att bo på fint hotell utan att det kostar massor.
Oskar

Perfekt! Tack så mycket. Dit bord eman ju absolut åka! 
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

malaysia är jättetrevligt! Billigt, mycket att se och handla.
Grattis!
Agneta
Tioman är en helt underbar ö utanför Malaysias östkust, som man kan åka båt till från Mersing. Ön lär visserligen ha "turistiserats" en del sedan jag var där för ca 20 år sedan, men är säkert värd ett besök fortfarande.
Olle

Åh malaysia är som mitt andra hemland
Bodde där när jag var yngre och har varit tillbaka i flera omgångar, finns så mycket att besöka? Är det några speciella önskemål ex. vill du uppleva mer av kulturen, naturen etc. 

Naturen har jag hört ska vara fantastisk, med vattenfall och grejer…
Så det är nog den i främsta hand som vi vill uppleva. 

#6 Naturen är verkligen superfin, bla. kan jag rekommendera nationalparken Taman Negara där man bor i regnskogen, kan gå på turer dag och natt etc. Verkligen en rolig upplevelse.
Sedan finns det ju en uppsjö av öar man kan besöka, Lankawi är en som #1 nämner, Perhentien är min personliga favorit, fast det är klart att många utav öarna har blivit väldigt turist inriktade nu.
Cameron highlands är också roligt att besöka,det finns te-plantage och lite andra odlingar.
Vill man inte resa så långt kan man åka på dagsutlykt till FRIM utanför KL och uppleva regnskogen på närmare håll - gå på hängbroar mellan träden etc.
I övrigt i KL så är de olika shopping-malls roliga att besöka KLCC som ligger under Twin Towers är en av de bästa mall:en har också en väldigt fin park på baksidan. One Utama (1U) är gigantisk, har i princip allt och tar en dag att gå igenom, Bangsar Shopping är inte världens roligaste men på lördag eller söndag kvällar (inte helt säker vilken) finns en night-market där man kan köpa småpryttlar, traditionell malaysisk mat och frukt etc. Värt att besöka!
Annars finns det väldigt många fina parker, bla. djurparker, fågelparker, blomparker, fjärilshus etc.
Det här blev visst en hel roman haha, hoppas du får en trevlig resa i alla fall! 

Oj vad roligt: Super med så många bra tips! Vilken tur att jag tittade in här
!
Tack så hemskt mycket #7 & 1