Resa i sommar?
Insåg nyss att det ju inte alls är långt kvar till sommaren! Snart är det april och då dröjer det ju inte länge tills det är maj. Och efter maj är det ju sommar. Typ. :)
Har ni börjat planera för sommaren? Någon resa inplanerad? Eller tar ni sommaren som den kommer och föredrar att inte planera?
Oskar

För min del blir det en vecka ute i stockholms skärgård och en vecka i Norrland.
Oskar

Jag har en tagluff inplanerad! Forsta veckan i augusti bar det av till Paris, och darifran sa blir det Montpellier, Marseille, Monaco, Geneve, Rom, Milano, Zurich, Berlin, Hannover och till sist Amsterdam. Fran Amsterdam blir det nog till att ta ett flyg till Sverige och semestra hemma med familjen ocksa. Blir sa trakigt att bara se dem en gang om aret annars :)
// Amanda

Låter som om du kommer att få se en stor del av Europa. Härligt!

Ja det hoppas jag iaf! Maste eventuellt ta bort en eller tva stader for att slippa stressa, men det visar sig :)
// Amanda

Hej, här är en till som skall tågluffa i sommar. Missade det i min ungdom så nu vid 56 år bär det i alla fall iväg. Startar mitten av juni och planerar att vara borta 22 dagar. Grov plan: Berlin, Prag, Budapest….Kroatien, solar o badar någon vecka, gärna på någon ö i skärgården där. Hemresa ännu ej planerad. Tar jättegärna emot tips på stopp på vägen. Tänkte försöka hitta någon mindre mysig ort i Alperna och kanske vandra där några dagar. Vad tycker ni man absolut inte skall missa i Berlin? Det blir endast ett par dagar i varje stad så man kan ju inte hinna med "allt". Konst, musik, mat, folkliv…. är ju kul. Skall försöka hitta "gratisnöjen" på vägen. Jag blir jätteglad för alla tips jag kan få. Efter tågluffen kommer jag att vara i Stockholms skärgård.
Musiken! - har du tågluffat tidigare? Hur länge blir du borta, det är ett fullspäckat program du har : ) Lycka till med resan.
Jag har inte hunnit planera så mycket än, har pratat med pojkvännen oh vi ska planera sommaren efter våran wienresa här om ett par veckor. Men vi har ändå pratat lite löst om att bestiga kebnekaise, det vore häftigt. Och så kommer vi antagligen fira midsommar i gbg med vänner. Allt beror på hur vi kommer jobba.
/Christine

Vad roligt att det ar en till tagluffare har! :D
Jag blir borta i 22 dagar jag med :) Det ar min forsta gang dock sa jag ar lite nervos over hur jag ska klara mig haha.
I Berlin sa tycker jag att du borde aka pa cykelguide! Jag gjorde det sist jag var dar och det ar ett perfekt satt att fa se alla saker man "maste" ha sett och sa ar guiderna jattetrevliga! Det ar sa mycket harligare an att sitta pa en trang och svettig buss! Den ostra delen av Berlin tycker jag ar vard ett besok ocksa! Mycket konstnararer och liknande dar :)
// Amanda
Jag har några resor inplanerade. Först blir det Bulgarien två veckor i juni, i juli åker jag och en kompis till England där vi först ska bo hos min familj en helg och sedan ta tåg till Wales där vi stannar 4 dagar. Sedan blir det 5 dagar i London innan vi åker hem igen.
En resa till Venedig hoppas jag också att det blir men har ingen aning om vart de pengarna ska komma ifrån :P
Nej, tyvärr. Jag ska försöka spara pengar istället för att spendera i sommar. Jag kommer att gifta mig nästa sommar och sparar till en längre resa då, så jag är inte ledsen över att det inte bär av nånstans i sommar. Men jag kommer nog att besöka min familj i Hudiksvall och de kommer att komma hit. Annars är sommaren i Uppsala inte så himla tokig heller.
Semester? uh? Haha nåja blir väl en vecka på barndoms ön om jag kan sitta still så länge =P Därpå grusvägsäventyr på mc genom Baltländerna. Och så får man se vart man hamnar med jobbet nästa gång 
Jag ska jobba hela sommaren så det blir nog ingen längre resa. Men vi åker ju en vecka till Kreta nu den 30:e april. Och sen blir det någ någon helgtripp i sommar!
Här är en naturtok som har planerat en botanikresa till Norge i juli. Närmare bestämt Gudbrandsdalen och Jotunheimen som har en högintressant fjällflora.
Olle
Jag åker till Egypten i augusti och då blir det pyramider och gravkammare! Ljuvligt! :)
Vi ska resa en vecka till Santorini i Maj :-) Vårt paradis! Sommarsemestern tillbringar jag hemma.

Blir husvagnen och Sverige i sommar med bla Vimmerby med lilltösen och september utlandsresa..kollar oftast nån hyfsat bra sista minuten…nån med fler tips ang husvagn?

Jag och familjen ska till Kalifornien i sommar! Ser verkligen fram emot det, sen kanske jag och en kompis ska till Danmark framåt augusti men det är dock inte bestämt