danmark
vi ska till legoland med barnen i sommar.
har bokat en paket med inträde och hotell i 2 nätter med icakortsrabatt, blev rätt prisvärt , tycker jag. nu så behöver vi boende en natt i fredrikshamn, och en natt på väg från legoland till fredrikshamn. förslag , någon?
hur är skagen, värt att se? vilken strand skulle ni rekommendera? det ska finnas en strand med palmer också?
tipsa mej, har inte varit i danmark sen jag var liiiiten

Legoland är kul! Även för vuxna. :)

#2 hehe, ja, det verkar ju som det, iallafall på bilderna. det bästa är att man betalar inträde, och åker sedan fritt. slipper man bli ruinerad, såsom härhemma på grönan..
någon som vet hur priserna ligge ri danmark? syrran sa att danmark är konstaterad dyraste landet i europa..
#1, ja, palmstranden tänkte vi kolla upp, stannar där den första dagen/natten, den ligge rju ändå i fredrikshavn, dit båten anländer..

Akvariet i Hirtshals är något jag kan rekommendera.

#4 den ser jätterolig ut, men vi ska åka från göteborg till fredrikshavn, och håller oss till den ön, så den verkar vara på "fel" sida av danmark för oss.
boende då? billiga värdshus eller vandrarhem?

#5 Mellan Hirtshals o Fredrikshavn är det gissningsvis 4-5 mil.
Här finns många övernattningsalternativ. Priset beror mycket på när man åker. Det står om att semestra med barn också.
http://www.visitdenmark.com/sverige/sv-se/menu/turist/turistforside.htm

tack snälla, ska ta och lusläsa den :)

Glöm inte att äta de himmelska Smörrebröden…(danskarnas härliga smörgåsar med div pålägg) MUMS
Jag tycker definitivt att det är värt att åka till Skagen!