Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1247 ggr
Jenahbella
0

tågluffa i europa.

Har planer på att tågluffa i Europa,
nån som gjort de eller någon som har tips på vart man ska stanna? :)

Oskar
0

Har rest en del i Europa men dock inte tågluffat. Hur länge hade du tänkt vara ute? Och tror kanske man först ska bestämma sig för vilken del av Europa man är intresserad av. Blir ju svårt att hinna med både öst och västeuropa tex.

mvh
Oskar

Jenahbella
0

en månad, är nog mer intresserad att se väst :)
men har egentligen ingen aning, därav jag söker tips :)

Oskar
0

Ett tips kan vara att ta lågprisflyg ena vägen och tåg andra. Tex ta flyget till Istanbul eller Gibraltar och sen ta tåget hem.

Oskar

Jenahbella
0

#3 åh de ska jag kolla på :)

Effie
0

Jag tågluffade på 70-talet…men det är svårt att ge tips - det beror ju på vad man vill med sin resa. Jag var i Solothurn i Schweiz, och tyckte det var en mysig liten stad. Jag var i Ungern, och trivdes där; vänliga människor, god mat och sevärdheter. Jag var på Irland, ute på landsbygden bland en massa får, och det var fridfullt. Jag var i Delphi, som låg vackert på en brant bergsida ("Where is the bank?" "Downstairs") Jag reste i södra och västra Frankrike, och tittade på grottmålningar och romerska fornlämningar (och en tjurfäktning; inte den sorten där de dödar tjuren). Och jag var i Paris och Wien och Venedig och Rom och Aten…Det finns mycket att se, och det är långt att åka, så tipset att ta flyget ena vägen är nog inte dumt.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Dojdan
0

Jag har också varit sugen på att tågluffa i Europa.. men det är ju så  rackarns dyrt! drar iväg rätt rejält om man är borta ett tag…

rumpino
0

gjorde det för 15 år sedan, det var skoj.

rutt: sovvagn till prag. där några dagar. dundrade genom italien, ned till grekiska övärlden. var där ca 2v. luffade runt (korfu, ios, paros). upp genom italien, frankrike till paris. där några dagar. över till london, för att avsluta ett par dagar i amsterdam.

skoj upplevelse!

Virko
0

Hej!

http://travelbytrain.se/

kan kanske vara något..?! :)