Lejonvolontär i Sydafrika!
Hejsan!
Mimmi heter jag, och den 16 februari kommer jag att lämna landet och åka ensam ned till Kruger Parken i Sydafrika och vara lejonvolontär där i två veckor! Jag kommer få följa med ett team på jeepar både i dagsljus och i mörker och följa lejonflockar, samla in fakta och studera dom helt enkelt.
Jag är galet taggad! Ska bli fantastiskt spännande, detta är även mitt projektarbte (går sista året på gymnasiet).
Idag tog jag sprutor och fick malariatabletter på recept.
Jag vet inte riktigt vad jag vill skriva med det här; men ville bara få dela med mig av min entuasm! Självklart kommer jag att lägga upp bilder här när jag kommer hem! 
Finns det någon här som har åkt på volontärresa tidigare?
Jag åker via volontarresor.se
///Mimmi :)

Låter spännande! Har själv varit på safari i Tanzania och då såg vi Lejon. Mäktiga djur! Du kan se lite bilder från den resan här:
http://resor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=a4b3a3f5-b815-4803-bf9d-54a980682f69
Glöm inte kameran, kikaren, solbrillorna och kepsen! :)
Kom gärna tillbaka och berätta hur resan var!
Oskar

I ditt projektarbete så gissar jag att du ska skriva logg under tiden. Jag föreslår att du skriver en resedagbok för oss. Har du tillgång till nätet där nere så kan du berätta hur det går med tiden och lägga in lite bilder. Ett material som kan hjälpa dig i projektarbetet sedan. Har en vännina som är på Irland och skriver en sån, dock inte som projektarbete. Det är kul att läsa hur hon har det och ibland skriva lite tillbaka. Ha det så roligt, det låter spännande.
Det låter jättespännande!
Betalar du för att vara där eller hur fungerar det?
Tom
Magnifikt djur! Knyt kontakter och låt oss få se foton =)
Trevlig resa!
/Adam
Oj så spännande! :D
Du måste ta massor med bilder åt oss så vi får se, lejon är ju jättehäftiga! :) Ha det så kul på resan! :)

Oh så häftigt!! Jag var på safari Sydafrika (södra delarna) för två år sedan. Det var mäktigt på många plan. Lycka till!!
#0 Spännande! Du kan ju använda din iFokus-blogg för att rapportera. (Om du har tilgång till internet..)