Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1349 ggr
lkn02001
2009-02-10 16:43
0

Tips på semester

Vi är 6 vuxna och två 3åriga barn som har tänkt att åka på semester under hösten, förslagsvis i oktober. Har tittat på teneriffa och runt där. Men det är ju så dyrt!! (speciellt eftersom vi inte har lust att bo sunkit och äta ute varje dag utan är ute efter lite latmask alternativ). Så nu börjar jag fundera på om man kan hitta på något HELT annat roligt istället? Finns det förslag? Kan ju tillägga att även om det ska vara avkopplande och roligt för oss vuxna så är barnen i fokus.

Oskar
2009-02-10 17:12
0

När det gäller prisvärda solländer som inte ligger alltför långt bort så brukar jag alltid tipsa om Marocko och Tunisien. Vet inte exakt hur prisläget är där nu men är ganska övertygad om att det är betydligt billigare än på Teneriffa. Båda de länderna har en mängd spännande saker att se och känns betydligt mer exotiska än Kanarieöarna.

Oskar

Dojdan
2009-02-10 21:42
0

El Gouna i Egypten är jättebra för barnfamiljer! Det r som en egen by där det är väldigt hög säkerhet (man behöver aldirg oroa sig för att bli rånad eller så). Vakter finns vid varje ingång till byn och de har koll på precis vilka som släpps in i byn och inte. Det ligger precis vid en båthamn och det är verkligen jättevackert där. Butiker, restauranger, ständer m.m. finns i byn.

Vi bodde på Three corners ocean view, jag tror det var med Apollo vi åkte. Det är ett jättefint hotell som har all inclusive. Bra variation på maten och ltid mycket att välja på (bra barnanpassade alternativ som pommes, hamburgare, pannkakor..).

Vi fick vår resa till ett bra pris och jag rekommenderar verkligen er att kolla upp det. Hör av er igen om ni är intresserade och har fler frågor! Jag kan visa egentagna bilder också.

Dojdan
2009-02-10 21:44
0
lkn02001
2009-02-11 14:24
0

kan endast bokas vinter 08/09.. :( hotellet såg ju jättefint ut! fanns det några aktiviteter för barnen?

vi har varit i tunisien, bodde i en liknande by som dojdan berättade om, var på rundtur ner till sahara och red på kameler - blev magsjuka.

jag tycker tunisien är helt okej men mitt resesällskap vill INTE tillbaka dit… måste respekteras.

Dojdan
2009-02-11 15:41
0

Ja, det var mycket aktiviteter hela dagarna för både barn och vuxna. Det fanns ett par personer som endast jobbade med det på hotellet. Sedan hade dom många olika utflykter också som inte var så dyra. Bland annat har dom ett delfinsafari eller vad man ska kalla det. Då åker man båt till ett rev där det ofta är mycket delfiner. Vi fick simma med omkring 40 delfiner omkring oss, en helt otrolig upplevelse.

Hmm.. gick det bara att boka vinter 08/09….? Skumt. Ring och prata med Apollo om ni tycker att det verkar vara något, jag kan inte förstå varför det inte skulle gå o boka nästa vinter?